זכריה שאויש, תושב שפרעם בן 23, נאשם כי הצית לפני כשלושה שבועות משתלה בעיר כניסיון לנקום בנהג ש"חתך אותו בכביש". בחקירת המשטרה התברר כי בעלת המשתלה שמתגוררת בסמוך לה כלל לא קשורה לאירוע. בתיעוד מהמקרה נראה הנאשם עם חברו מוציאים מרכבם דלק ומציתים את המקום. שאויש נאשם בהצתה ובשינוי זהות רכבו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד המקרה בשפרעם
תיעוד המקרה בשפרעם
"הודה במעשה ושחזר אותו". תיעוד מההצתה
2 צפייה בגלריה
תיעוד המקרה בשפרעם
תיעוד המקרה בשפרעם
שאויש וחברו נושאים את הדלק שבאמצעותו הציתו את המשתלה
לפי כתב האישום, שהוגש ביום חמישי האחרון על ידי עו"ד אמיר אליאל מפרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, המקרה אירע ב-8 בפברואר, אז שאויש נהג ברכבו סמוך למשתלה לממכר עצי ועציצי נוי בעיר, ונהג אחר "חתך אותו". שאויש בירר עם חבריו את זהות נהג הרכב שעימו הסתכסך, והגיע למסקנה שגויה כי מדובר בבעל המשתלה.
בשלב זה, לפי כתב האישום, שאויש רכש דלק בתחנה סמוכה ולאחר שהסיר את לוחיות הרישוי מרכבו, חזר עם חברו למשתלה. הוא שפך את הדלק בכניסה למתחם והצית אותו, כמה שעות אחרי התקרית בכביש.
רב-סמל בכיר מחמוד חטיב, חוקר בתחנת שפרעם, סיפר כי המשטרה איתרה את שאויש בעזרת מצלמות אבטחה ברחבי העיר, שסייעו לזהות את מסלול נסיעתו. "הצלחנו לאתר את בעל הרכב והתברר כי הוא נתן את רכבו לאחד העובדים שלו שנתפס. לאחר חקירה הוא הודה במעשה ואף שחזר אותו", סיפר חטיב.
לדבריו, "מבדיקה שעשינו התברר כי המשתלה נמצאת בבעלות אישה מ'משפחה טובה' שאין לה שום קשר לאירוע והייתה קורבן לוויכוח שלא היה לה כל קשר אליו". זהות חברו של הנאשם שסייע לו בהצתה לא ידועה למשטרה והוא לא נתפס.