נטע רודיך (25), תושבת תל אביב, ביקשה להיכנס היום (שני) לקניון דיזנגוף סנטר שבעיר כשהיא לובשת חולצת בטן. היא לא שיערה בנפשה שהשומר בכניסה יבקש ממנה להחליף אותה - ואף יקרא למאבטחים נוספים ולמנהל.
1 צפייה בגלריה
 נטע רודיך
 נטע רודיך
"הרגשה מקוממת". נטע רודיך והבגד שלבשה
"התכווצתי", כתב רודיך בפוסט בפייסבוק. "שאלתי אותו: האם זה על דעת עצמך או האם מדובר בנהלים של המקום? הוא אמר לי שזה אכן מגיע מלמעלה. ביקשתי לדבר עם המנהל כדי להבין מה הם בדיוק הנהלים של דיזנגוף סנטר בקשר לקוד לבוש".
היא הוסיפה: "קראו למאבטח אחר מאבטח, עד שהגיעו ארבעה או חמישה מהם. כולם, פה אחד, אמרו ש'עדיף שאשים משהו לפני שאני נכנסת'".
לדבריה, בשלב מסוים הגיע מנהל "שסירב להזדהות מעבר לשמו הפרטי, דימיטרי. הוא בחן אותי ואמר שהוא מאשר לי להיכנס, אבל זה לא הספיק לי. רציתי לדעת מהם הנהלים במקום שכזה; אז שאלתי אותו מהם הנהלים הרשמיים של המקום. מה עליי ללבוש כדי להיכנס. התשובה שקיבלתי היא 'מה שבא לי'".
"הוא מחליט על דעת עצמו", אמרה הצעירה, "אין שום נוהל. כלום. אם ברצונך להיכנס לסנטר את צריכה לעבור דרך המאבטחים, לחכות לדימיטרי שיבוא להסתכל עלייך, יבדוק את הלבוש שלך ויחליט האם הוא לרוחו. לא ייתכן שבשנת 2021 אצטרך לעבור השפלה פומבית על-ידי מאבטחי המקום ועל-ידי האחראי בלי לקבל תשובות ברורות ובלי לדעת אם אעבור זאת בשנית".

"לא אתן לדבר הזה לעבור בשקט"

בשיחה עם ynet אמרה רודיך: "זאת הרגשה מאוד מקוממת. באופן חד-משמעי קיבלתי את התחושה שאלו הנהלים במקום. הם צריכים לקרוא למאבטח והוא יחליט לפי ראות עיניו אם החולצה שלי חשופה או לא - ובהתאם יאשר לי להיכנס. בסוף נתנו לי לי להיכנס למקום, אבל עד עכשיו לא הבנתי מה בדיוק החוקים במקום. לו הייתה במקומי נערה צעירה, היא הייתה שותקת ומרגישה רע עם מה שהיא לבשה. אני לא אתן לדבר הזה לעבור בשקט".
מדיזנגוף סנטר נמסר בתגובה: "אין בסנטר קוד לבוש מאחר ואנו לא כופים דבר על איש. מדובר בטעות אנוש של המאבטח, עליה אנו מצרים, כפי שהסביר הקב"ט הראשי של הסנטר שגם אישר את כניסת המבקרת ללא שום בעיה. חידדנו את הנהלים בקרב צוות עובדינו על מנת שמקרה דומה לא יישנה".