למרות היוזמות של ישראל ביתנו, יש עתיד וסיעות נוספות לבטל את פגרת הפסח של הכנסת בשל המלחמה, ועדת הכנסת אישרה הבוקר (שלישי), ברוב של שמונה חברי כנסת מול שלושה, לקיים כרגיל את הפגרה - שתחל ב-8 באפריל ותימשך עד 18 במאי. משפחות חטופים שהגיעו לדיון התקוממו נגד ההחלטה, והתחוללה בוועדה סערה, ואף התפתח עימות בין חן אביגדורי, שבנות משפחתו שבו מהשבי בעזה, לבין ח"כ יצחק פינדרוס.

"זה בושה מה שקורה פה. אתם מצביעים על הפגרה של עצמכם, בושה. חיילים אין להם פגרה, חטופים אין להם פגרה. אתם חברי הכנסת מייצגים אותנו והדבר הכי חשוב לכם עכשיו זו הפגרה הזו!", אמר אביגדורי. "אני רוצה להגיד לכל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו, אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה בפגרה".
בתגובה, צעק ח"כ פינדרוס לעבר אביגדורי "יאללה יאללה", ואביגדור השיב לו: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך, יאללה יאללה אתה אומר למשפחות חטופים? החמץ חשוב לך, השבת חשובה לך, הקואליציה חשובה לך אבל החטופים לא חשובים לך". בני משפחות נוספים צרחו לעבר פינדרוס: "אם הבת שלך הייתה חטופה לא היית אומר 'יאללה יאללה'". לאחר שההצעה עברה, משפחות החטופים זעמו: "בושה, מה שקרה כאן היום ייזכר. עם ישראל לא ישכח לכם את זה".
בפתח הדיון, תהה גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת: "איך ייתכן שתהיו יום אחד בבית בזמן שהחטופים לא בבית?". גם שרון שרעבי, אחיו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי ושל אלי שגם נחטף, התחנן בדיון: "זה לא הזמן לפגרה עכשיו. זה לא הזמן לשבת בבית. זה הזמן להחזיר חטופים הביתה".
2 צפייה בגלריה
עימות בוועדת הכנסת לאחר ההצבעה לאישור הפגרה במלואה
עימות בוועדת הכנסת לאחר ההצבעה לאישור הפגרה במלואה
"מה שקרה כאן היום ייזכר. עם ישראל לא ישכח לכם את זה". משפחות החטופים בוועדת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
2 צפייה בגלריה
יצחק פינדרוס בוועדת הכנסת לאחר ההצבעה לאישור הפגרה במלואה
יצחק פינדרוס בוועדת הכנסת לאחר ההצבעה לאישור הפגרה במלואה
"יאללה יאללה אתה אומר למשפחות חטופים?". ח"כ פינדרוס בדיון היום
(צילום: ערוץ כנסת)
לפי ההחלטה שאושרה בוועדת הכנסת, ועדות הכנסת יהיו רשאיות לכנס ארבע ישיבות ועדה בתקופה זאת. עם זאת, לא יחולו הגבלות על כמות דיוני ועדת החוץ והביטחון וכן ועדות המשנה שלה. עוד אושר כי ועדות הכנסת יהיו רשאיות לדון, ללא הגבלה, בחקיקה ראשית וחקיקת משנה שבסמכותן, בנושאים שהיועצת המשפטית מצאה כי הם מתחייבים וקשורים בקשר ישיר למלחמה.
ח"כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי), שגם תמכה בביטול הפגרה, אמרה בדיון כי "לחטופים אין פגרה, לחיילים אין פגרה ולמפונים אין פגרה. דווקא בתקופה הזאת כבודה של הכנסת והאמון בנבחרי הציבור ייבחן גם על היכולת שלנו לבוא ולומר 'אנחנו בחירום'".
לדברי ח"כ תמנו שטה, "המתווה הנוכחי שהוצע בזמן החירום בו אנו נמצאים, מעלה כמה בעיות. אחת מהן היא שהמליאה לא יכולה להיות סגורה במהלך הפגרה ולא לקדם חקיקה שקשורה למלחמה. אני מוכנה לפתוח את הוועדה לקידום מעמד האישה בראשותי כל יום, משפחות החטופים צריכות לדעת שהבית הזה פתוח בפניהם".


יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לאישור הפגרה, וכתב בחשבון הרשת X (לשעבר טוויטר): "מנותקים. בעוד הירי נמשך לעבר ערי הצפון והדרום, 134 חטופים נמצאים בשבי מפלצות החמאס, עשרות אלפי מפונים הפכו לפליטים בארצם, חיילינו עדיין נלחמים בעזה, וישנה מחלוקת קשה בנושא חוק הגיוס - אישרה הבוקר ועדת הכנסת חופשת פגרה של כמעט חודשיים. מדובר בנבחרי ציבור מנותקים שלא ראויים להנהיג את עם ישראל".
בינתיים, דניאל, נכדו של החטוף עודד ליפשיץ, אמר הבוקר ל-ynet כי "המידע האחרון שהיה לנו לגבי סבא שלי הגיע מחטופה ששהתה איתו ואמרה שהייתה שם חצי שנה, כשהיא הייתה שם כמעט חודשיים - 55 ימים. מה שאומר, שהיום - אחרי חצי שנה - יש חטופים שחושבים שהם אולי שנה וחצי שם. תחשבו על ההפקרות שהם מרגישים, יכול להיות שהם מרגישים ששכחנו אותם".
ליפשיץ הוסיף כי "אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך בדיוק באותו קו - הקו של כל השבועות האחרונים של המשא ומתן - להחזיר את הצוות לדוחא, להתקדם למשא ומתן. אני חושב שהנקודה הזאת בזמן היא ההזדמנות שלנו באמת לסגור עסקה, זה מה שיחזיר לנו את כל החטופים ובאמת יביא את הניצחון למדינה".
השתתפה בהכנת הכתבה: יעל צ'כנובר