עשרות בני אדם הגיעו בצהריים (שבת) להפגין מול תחנת המשטרה לב תל אביב במחאה על עיכובו לחקירה של פעיל מחאה בביתו, לאחר שתלה שלטים נגד שכנו - שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף ממפלגת עוצמה יהודית - ברחוב אהבת ציון בתל אביב.
האדריכל יואב אנדרמן תלה שני שלטים על גדר חצר ביתו המדמים את עשרת הדיברות, ועליהם כתב עשרה דיברות אלטרנטיביים עם מוטיבים פוליטיים כגון "לא תסית", "לא תרצח - לא בחווארה, לא בדומא, לא בכלל", "לא תגנוב - לא כספים קואליציוניים, לא אמל"ח צבאי" וכן "לא תחמוד - לא שטחים לא שלך, לא סמכויות לא לך".
לאחר כמה שעות חקירה הוא שוחרר לביתו בערבות. במשטרה אמרו כי הוא עוכב לחקירה בגין "השחתת פני מקרקעין", לאחר שהתקבלה תלונה על הדבקת שלטים לעמודים ברחוב בניגוד לחוק.
בהפגנה מאוחר יותר ליד בית השר וסרלאוף תועד מעצר דרמטי ועימות פיזי בין פעילים לשוטרים, כולל מרדף של כמה מהשוטרים אחר אדם שנמלט מהם - לאחר שככל הנראה ניסה למנוע את מעצרו של אדם אחר.
במשטרה מסרו אחר כך סרטון בהילוך איטי, ואמרו כי בו נראית ההתרחשות במלואה. לדבריהם, עשרות מפגינים התקהלו תחת ביתו של השר וסרלאוף בצורה לא חוקית. לוחמי מג"ב הרחיקו את אחד המפגינים שהתנגד באלימות להנחיות השוטרים. תוך כדי שהלוחמים מלווים אותו, מפגין אחר (בחולצה הצהובה) התקרב לכיוון הלוחמים האוחזים במפגין במטרה לנסות ולשחרר אותו.
השוטר הדף את המפגין, ובסרטון לדבריהם ניתן לראות כי המפגין ניסה לתת מכה לשוטר עם הזמבורה שאחז בידו. בעקבות כך, השוטר התקדם כדי לעצור את המפגין שהתנגד בכוח ולדבריהם אז המפגין היכה את השוטר בפניו עם הזמבורה. לאחר מכן השוטרים רדפו אחר המפגין שניסה להימלט ועצרו אותו.

2 צפייה בגלריה
השלטים שתלה המפגין שנעצר
השלטים שתלה המפגין שנעצר
השלטים שתלה המפגין שנחקר
2 צפייה בגלריה
ההפגנה מחוץ לתחנת המשטרה בתל אביב
ההפגנה מחוץ לתחנת המשטרה בתל אביב
ההפגנה מחוץ לתחנת המשטרה בתל אביב
בסרטון של עיכובו לחקירה של אנדרמן, שצילם בעצמו והופץ ברשתות החברתיות, נראים השוטרים מסבירים לו כי עליו להתלוות אליהם לתחנה בשל השלטים שתלה, וכי מדובר ב"השחתת פני מקרקעין".
חברת הכנסת לשעבר עו"ד גבי לסקי, שהגיעה להפגנה מחוץ לתחנה, אמרה ל-ynet: "מוזר שהוא לא הוזמן לתחנה אלא הופיעו אצלו בבית ביום שבת, ככה מתעצם אירוע שיכלו לסיים בקלות בקנס מהעירייה. ככה בדיוק מתנהלת משטרה פוליטית".
כוח קפלן בתגובה למעצר: "משטרת תל אביב מנסה להגביל את זכות ההפגנה בתירוץ של השחתת מקרקעין. זהו עוד סממן של קריסת הדמוקרטיה תחת משטר הדיקטטורה של נתניהו. קוראים לכל הציבור להגיע הערב להפגנות בקפלן וברחבי הארץ ולהפגנה לשמירה על בג"ץ בשני הקרוב".