בערים רבות ברחבי הארץ טרם הכריזו על תוצאות רשמיות לבחירות המקומיות, וכבר יש ראשי ערים ששופטים את תושביהם לזכות או לחובה - בהתאם להצבעתם. כך עשה ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שלאחר ספירת 85.3% מהקלפיות בעיר כבר היה ברור שימשיך לכהונה נוספת. שאמה הכהן קיבל 54.1% מקולות הבוחרים, בעוד שיריבו ליעד אילני קיבל 45.9%.
2 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן. תקף תושבים שלא הצביעו בעדו: "מין מצא את מינו"
(צילום: תומי הרפז)
בקבוצת הוואטסאפ של תושבי שכונת רמת אפעל ברמת גן הופצה היום (רביעי) ההודעה הבאה, בשמו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן: "תושבות ותושבי אפעל, ראשית תודה לכל האמיצים שהגיעו לקלפי ותמכו. אתם צדיקים בסדום. לאותם אלה שהצביעו בעד אדריכל מכונת הרעל, תוצאות הקלפיות בשכונה מוכיחות שלא משנה מה אעשה וכמה אתאמץ, אפתח ואשרת - התוצאה תהיה אותה תוצאה שלילית וקיצונית, שאין בינה לבין התוצאה הכללית העירונית שום קשר ענייני.
"המלצתי הבוקר להוריי למכור את ביתם מיד ולעזוב את השכונה. אנשים ערכיים ונאורים היו אמורים לבוז לאדם שפל עם ניסיון של איש מוקד בוויזה ולוביסט/מאכער בכנסת, שכל מה שיש לו למכור להם זה קמפיין שנאה ופייק. על כך נאמר - 'הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו', וכן 'מצא מין את מינו'".
שאמה הכהן, שנבחר לכהונה נוספת כראש העיר לאחר שניצח את יריבו ליעד אילני, לא הכחיש את ההודעה ואישר שנכתבה על ידו. מטעמו נמסר: "בשבועות האחרונים עברתי על ידי ראש האופוזיציה בעיר, שהתחרה נגדי על ראשות העיר, מסע חסר תקדים של השפלה וביזוי במימון של מיליוני שקלים שמקורותיהם אינם ברורים, ובהיקף חריג ביחס לכל קמפיין בחירות מוניציפליות אחר שהתקיים בישראל.
"לצערי הרב, מסע הפייק והשקר חלחל למוחם ולקבלת ההחלטות של חלק מתושבי העיר רמת גן. מאז תחילת כהונתי נהגתי באופן גלוי וישיר עם תושבי העיר, תוך שאני זמין לכל תושב ולכל בעיה במספר הוואטסאפ האישי שלי. הקבוצה המדוברת הינה קבוצת תושבים משכונה ספציפית בעיר שאליה הייתי קשוב ביתר שאת במהלך הקדנציה החולפת, לאחר שנים רבות שבהן היא הוזנחה על ידי ראשי ערים קודמים".
2 צפייה בגלריה
ליעד אילני
ליעד אילני
ליעד אילני. "ניהל מסע הסתה חסר תקדים"
(צילום: מנחם רייס)
שאמה הכהן הוסיף: "תוצאות ההצבעה בשכונה והשיח נגדי בקבוצת הוואטסאפ המדוברת הן תוצאה של מסע ההסתה המחריד שנאלצנו אני ומשפחתי לעבור בחודשים האחרונים. העירייה ברשותי תמשיך ותספק שירות ומעטפת בכל תחומי החיים לכל שכונות העיר, כפי שנהגה עד כה".
ראש העיר שאמה הכהן בן ה-50 נולד ברמת גן. הוא התחייב לפני הבחירות לקחת תחתיו את תיק הספורט, הביטחון האישי והתחבורה, ואף לשמור תחת ידיו אף את תיק החינוך. ראש העיר התחייב גם להקים משמר עירוני פרטי, לממן ניידות, להקים מנהלת תחבורה ולהרחיב את שירותי השאטלים וה"סבבוס" כך שיסייעו להגיע אל קווי הרכבת הקלה.
יריבו אילני בן ה-41 נולד וגדל גם הוא ברמת גן. הוא חבר מועצת העיר ומילא מספר תפקידים כמו ממלא מקום ראש העיר, יו"ר ועדת החינוך ומחזיק תיקי התחבורה, הבריאות הספורט. בנוסף הוא שימש כיו"ר הפארק הלאומי, יו"ר קרן רמגן לחינוך ותרבות, וכן בתפקידי ציבור נוספים.
לצד המצעים וההבטחות, נשמעו טענות רבות של מועמדים על הסרת שלטי הבחירות שלהם בידי העירייה בראשות שאמה הכהן. מנגד שאמה הכהן ספג בעצמו איומים מגורמים שונים, בהם איומי אקדח רק בחודש שעבר.