הממשלה צפויה לאשר בישיבתה היום (ראשון) מתן תמריצים ייעודיים לנשים בשירות מילואים פעיל, כחלק מתוכנית כוללת לעידוד והוקרת משרתות ומשרתי מילואים פעילים.
ההחלטה תסמיך את השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, באמצעות הרשות לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, לגבש תוכנית לתמרוץ ועידוד נשים המשרתות במילואים בתוך 90 ימים ולהביאה לאישור הממשלה. התוכנית תכלול גם תמריצים כספיים ומענקים.
2 צפייה בגלריה
אימון של לוחמי ולוחמות קרקל, ארכיון
אימון של לוחמי ולוחמות קרקל, ארכיון
אימון של לוחמי ולוחמות קרקל, ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
ההחלטה מגיעה על רקע העלייה במספר הנשים המשרתות במערך המילואים של צה"ל ומתון רצן להעניק מענה ייחודי לצרכיהן. זאת מתוך ההבנה כי נשים משרתות מילואים נתקלות באתגרים רבים המבדילים אותן ממשרתי המילואים הגברים, כמו קושי להתקדם בדרגות ובתפקיד, היעדר הכשרות והיבטים הקשורים בהיריון ולידה.
בעקבות שיחות רקע שקיימה הרשות לקידום מעמד האישה לקראת החלטת הממשלה, עלתה מן המילואימניקיות תחושה קשה של היעדר הערכה למוטיבציה וההקרבה הרבה מצידן, הן מטעם הצבא והן מטעם מעסיקיהן. כך למשל בהקשר ל"פטור האוטומטי" שמקבלות משרתות מיד עם הודעה על היריון, ללא קשר לתפקיד הצבאי, להכשרתן ולצורך בו.
עוד נבחנת הרחבת סל תמריצים עבור שני בני זוג המשרתים במילואים, וכן התאמת מערכת הזימונים לשני בני זוג המשרתים במילואים באופן אשר ימנע זימונים חופפים.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
השרה כהן. "העלייה בנשים במילואים - מגמה מבורכת"
(צילום: יוחאי צוברי )
השרה כהן אמרה כי "צה"ל הוא צבא העם, צבא של גברים ונשים כאחד. זה הקסם שלו, זה כוחו. בשנים האחרונות אנחנו צופות בעלייה במספר הנשים המשרתות במילואים. זו מגמה מבורכת וראויה להערכה שצריך לתמרץ ולעודד, לטובת תפקודו של צה"ל, לטובת מערך המילואים, וכן, גם לשם השוויון המגדרי בכלל. יחד עם הרשות לקידום מעמד האישה נגבש תוכנית שתעודד את המגמה הזו ותבטיח שהיא כאן להישאר".
פורסם לראשונה: 23:31, 14.05.22