מפלגת ימינה שהייתה נדבך מרכזי בממשלה היוצאת התפרקה לקראת בנייה מחדש כ"רוח הציונית" תחת היו"רית איילת שקד: ועדת הכנסת דחתה היום (שני) את בקשת ההתפצלות של ח"כ עידית סילמן, ובמקביל אישרה את התפצלותם של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, השר מתן כהנא וח"כ שירלי פינטו. שלושת האחרונים חברו יחד על מנת להוות שליש סיעה ולאפשר לכהנא ופינטו להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת מפלגת "המחנה הממלכתי". ח"כ סילמן תצטרך להתפטר מהכנסת או לעתור לבג"ץ על מנת שתוכל להתמודד במפלגה אחרת.
מוקדם יותר התכנסה הוועדה בראשות ניר אורבך לדון בשלוש בקשות הפיצול מהסיעה - של סילמן, פינטו וכהנא. הבקשה של סילמן נדחתה ברוב של ארבעה חברי ועדה מול שלושה שתמכו, אף שהוגשה בהסכמה עם היו"רית שקד. בסיעת ימינה יישארו חברי הכנסת ניר אורבך, אביר קארה, סילמן ויום טוב כלפון.
3 צפייה בגלריה
 ועדת הבריאות
 ועדת הבריאות
ח"כ עידית סילמן. רק בג"ץ יעזור?
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
השר מתן כהנא. נסללה הדרך למחנה הממלכתי
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
שירלי פינטו
שירלי פינטו
ח"כ שירלי פינטו
(צילום: יואב דודקביץ')
חברי הוועדה ממפלגות הקואליציה היוצאת (אמילי מואטי, יוליה מלינובסקי, ח"כ משה "קינלי" טור-פז ובועז טופורובסקי) רואים בסילמן כאחראית מרכזית להתפרקות הממשלה, וניכר שהתנגדותם להתפצלותה הייתה דרכם לנקום בה. ח"כ מלינובסקי אמרה אחרי הדיון: "אני לא מוכנה לתת פרסים למי שגררה את מדינת ישראל לבחירות מיותרות".
בהמשך משכו ח"כ פינטו והשר כהנא את הבקשות האישיות, ובנט – יו"ר הסיעה לשעבר שכבר הודיע שלא יתמודד בבחירות הבאות – הגיש בקשה מטעמו להתפצל עם שניהם. הבקשה עברה בוועדת הכנסת בפה אחד. השלושה לא יקבלו את הכסף השוטף של סיעת ימינה והמימון יישאר אצל איילת שקד לקמפיין הבחירות. לאחר הפיצול, בנט צפוי להתמזג חזרה לשקד.
בהמשך אישרה הוועדה פה אחד גם את התפצלות סיעות תקווה חדשה של גדעון סער ודרך ארץ של יועז הנדל.