3 צפייה בגלריה
איל רפלד ז"ל וביתו תמר
איל רפלד ז"ל וביתו תמר
איל רפלד, שנהרג בתאונת דרכים בערבה, ובתו
(באדיבות המשפחה )
איל רפלד, בן 61 מרחובות, נהרג מפגיעת רכב בשבת כשרכב על אופניו סמוך לצומת באר אורה בערבה. רפלד, אב לשלושה ילדים ואח לשמונה, רכב בכביש כמקובל בחוק, בין 5:00 ל-10:00 בבוקר. הוא היה בחופשת סוף עם אשתו בבית מלון באילת, ויצא לעשות את מה שהכי אהב בשנים האחרונות.
"אנחנו לא יודעים יותר מדי על התאונה עצמה", סיפרה בתו תמר. "הוא יצא לרכיבה בכביש 12 אבל מכיוון שלא אהב ירידות חזר דרך באר אורה והתאונה ככל הנראה קרתה כשפנה לכביש הערבה".
3 צפייה בגלריה
תאונה בכביש 90 בה נהרג רוכב האופניים
תאונה בכביש 90 בה נהרג רוכב האופניים
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
125 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, שלושה יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. משפחתו של רפלד ביקשה לפרסם את סיפורו בשביל לגרום לאנשים לעצור ולנסות לשנות משהו בדרכם. "אנחנו רוצים שתרבות הנהיגה בארץ תשתנה ושהרוכבים יחזרו הביתה למשפחותיהם", שיתפה תמר. "אני מקווה שהוא ההרוג האחרון, אנשים צריכים לנסוע ביותר רוגע בכבישים ולכבד האחד את השני ואת רוכבי האופניים בפרט".
בבוקר שבת פרסמה משטרת אילת הודעה לקונית שדיווחה על רוכב אופניים שנהרג בתאונה במעורבות רכב סמוך לצומת באר אורה. במשך שעות חיכתה לו אשתו רחל בבית המלון וככל שהדקות חלפו היא דאגה יותר. היא התקשרה לילדיה לבדוק האם שמעו ממנו משהו, ואחד מהם עדכן את בני המשפחה באסון.
3 צפייה בגלריה
השיטפונות בבאר אורה
השיטפונות בבאר אורה
צומת באר אורה במועד אחר. "איל היה רוכב מיומן"
(צילום ארכיון: רום כרמי, הערבה הדרומית)
"איל היה רוכב מאוד מנוסה ומיומן", סיפרה אלמנתו. "הוא גמע מרחקים בארץ ובעולם ותמיד רכב בבטחה בשל היכולות המוטוריות הטובות שהיו לו. בשבת משהו היה שונה, הוא יצא ב-6:00 וכשלא חזר ב-12:00 בצהריים התחלתי לדאוג. התקשרתי לבני והוא ראה שהייתה תאונת דרכים, הוא התקשר למשטרה ואז התקשר לספר לי. זו לא הייתה שיחה אלא זעקה, הוא זעק את נשמתו בטלפון, שאבא נהרג, וסגר, כי הוא לא היה יכול לדבר".
רפלד היה מהנדס עצמאי שאהב מאוד לרכוב. האהבה לכלי רכב דו-גלגליים התפתחה כשהיה סטודנט, ובאחד מביקוריו בגרמניה רכש אופנוע שהשאיר אצל חברים במינכן. מדי שנה בחופשות הסמסטר נהג לטוס לגרמניה ומשם לצאת לטיולי כביש ברחבי אירופה, תחילה לבדו ואז יחד עם בת זוגו שהפכה עם השנים לאשתו.
לרכיבת כביש עם אופניים נחשף כשבתו תמר החלה להתאמן לתחרות "איירון מן" ב-2015. "זו הייתה הפעם הראשונה שהוא רכב על אופניים והתאהב מיד", סיפרה תמר. "מהשנה העוקבת עשינו את התחרות תמיד ביחד כשאנחנו רוכבים את מקטע הרכיבה האחד עם השנייה".

הבת סיפרה כי אביה רכב תמיד למרחקים ארוכים וכמעט תמיד זה היה איתה. באחד מימי כיפור האחרונים רכבו השניים יחדיו מרחובות לאילת. "כשהייתי בצבא הוא נהג להגיע אליי לבסיס בשבת בבוקר והיינו רוכבים יחד. הוא אהב את זה כל כך", היא שיתפה.
כשבתו עברה לגור בקנדה לפני כמה שנים, הרכיבות של השניים לא פסקו וכשרפלד היה מגיע לביקור נהגו לרכוב יחד. "לפני כמה שנים הוא הגיע לוונקובר ורכבנו במעלה הר הסייפרס. בדרך למטה בירידות, שמהן הוא יותר חשש, אני נהגתי יותר מהר ולפתע הופיע מולי דוב. כל הדרך חזרה שמחנו שראינו אותו ודיברנו על איך אף אחד לא יאמין לנו".
מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל שני רוכבי אופניים רגילים, שישה פחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחת הסיבות לשינוי היא שחלק מרוכבי האופניים עברו להתנייד באופניים חשמליים.