1 צפייה בגלריה
אילוס חיילים מילואים מילואימניקים
אילוס חיילים מילואים מילואימניקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
צה"ל הפיץ הנחיה לכל המפקדים ביחידות, ובדגש על גדודי המילואים - לאסור על החיילים להתבטא פוליטית באופן פומבי וברשתות החברתיות, בהתאם לפקודות הצבא.
ההנחיה מגיעה לאחר שבימים האחרונים הופצו ברשת סרטונים ותמונות של חיילי מילואים במדים מבטאים עמדות פוליטיות, משני צדי המתרס.
אתמול הופץ בטוויטר סרטון שזכה ליותר מ-102 אלף צפיות, שבו לוחם מילואים תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, עקב הציוץ שפרסם אתמול ב-01:00 בלילה נגד ראש שב"כ ואמ"ן. לבוש מדים, הוא תקף: "מה עשית אתמול ב-01:00? אני יודע מה אנחנו עשינו - עשינו כוננות, עשינו סיורים, התאמנו על ירי. חלקנו אפילו היו בעזה. ומילא אנחנו, יש מאות משפחות שלא ישנות כבר 3 שבועות. אבל ראש הממשלה שלנו ביבי? הוא אתמול בלילה הסית נגד ראש שב"כ והרמטכ"ל ואמר שהם אשמים במחדל".
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
הוא הוסיף כי "את הסרטון הזה לא רציתי לצלם, אבל איזו ברירה השארת לנו, ביבי? אתה אמרת שזה לא הזמן לחפש אשמים, אז למה אתה מאשים? ולמה אתה קונה לייקים? 80% מהלייקים לציוץ שלך קנויים מחו"ל - אז במה אתה מתעסק? זו מלחמה וכולנו כאן בשטח, תכבד אותנו ותפסיק להסית. ומה זה משדר לאויבים שלנו?". עוד הדגיש כי "זה לא קשור לדעה פוליטית. את ההסתה הזו שלך ביקרו גם מימין וגם משמאל. אז כדאי שתחליט אם זה הזמן לחפש אשמים או לא, ואם כן אז כדאי שתדע: בשביל רוב אזרחי ישראל, אתה אשם מספר 1".
מוקדם יותר החודש מילואימניק השווה בין ראשי חמאס למנהיגי הציונות הדתית: "אין שום דבר בעולם שיכול להצדיק טבח של מאות בני אדם חפים מפשע. מאות הטובחים הם תתי אדם מהסוג הנחות ביותר. כך גם מי שתומך ומצדיק אותם. עכשיו זה זמן מלחמה, הדבר הראשון כרגע הוא להגן על הבית, על המדינה. שני העמים שחיים פה, העם היהודי והעם הפלסטיני, שבויים כבר עשרות שנים בידי מיעוט דתי אלים. בשני הצדדים, מיעוט דתי אלים מושך את הסכסוך לאלימות מזעזעת. כן, אני משווה בין ראשי החמאס לבין ראשי הציונות הדתית. בשני הצדדים תפיסה דתית קיצונית מכתיבה התנהלות אלימה".
הוא הוסיף כי "המלחמה הזו תסתיים במוקדם או במאוחר, ובסיומה שני העמים יהיו חייבים לערוך חשבון נפש עם המנהיגים. עלינו להתעורר ולא לתת לקיצוניים לשלוט פה. הישראלים יהיו חייבים להעיף מהשלטון את בן גביר, סמוטריץ' וחבורתם, והפלסטינים יהיו חייבים להעיף מהשלטון את ראשי החמאס".