3 צפייה בגלריה
נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
נכנסים לבית הספר לאחר השביתה
לא יגיעו לבית הספר? ארכיון
(צילום: יאיר שגיא )
משרד החינוך הודיע היום (ד') כי במסגרת השביתה של מרכז השלטון המקומי המתוכננת למחר, לא יתקיימו לימודים גם בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ברשויות שישבתו, בנוסף לבתי הספר העל-תיכוניים שכבר הודיעו שישבתו. נציין כי מלבד ירושלים, כל הרשויות הגדולות הצטרפו לשביתה - אך בחלקן כן יתקיימו לימודים, לפי הודעות פרטניות שיימסרו להורים. כמו כן, בחלק מהמקומות ילמדו התלמידים בזום.
בהודעת המשרד נכתב: "לאור שביתת השלטון המקומי מחר, צפויים שיבושים משמעותיים במוסדות החינוך. ככלל ברשויות שישבתו, לא יוכלו להתקיים לימודים, למעט במוסדות לחינוך המיוחד. צוותי ההוראה יגיעו למוסדות ויקיימו ישיבות מקצועיות. מוסדות אשר קיימים בהם סידורי אבטחה מקצועית ללא תלות בעירייה, יקיימו את הלימודים בהתאם ליכולתם ויעדכנו על כך את הקהילה".
3 צפייה בגלריה
בשלטון המקומי זועמים על האוצר, ושובתים. ביבס וסמוטריץ'
בשלטון המקומי זועמים על האוצר, ושובתים. ביבס וסמוטריץ'
בשלטון המקומי זועמים על האוצר, ושובתים. ביבס וסמוטריץ'
(צילום: מוטי קמחי, הדר יואביאן)
נזכיר כי בתחילה החליטו במשרד החינוך כי הלימודים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יתקיימו במתכונת מצומצמת, ויום הלימודים יסתיים בשעה 11:45, אולם אתמול עדכן מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל כי לאור חוסר הוודאות לגבי היקף השביתה ברשויות המקומיות והמשמעויות לגבי יום הלימודים, יימסרו היום הנחיות חדשות.
עד כה רק בירושלים מתכוונים מחר לפעול כרגיל, כשבפתח תקווה מתכוונים לשבות גם כן - אך בתי הספר היסודיים לא ישבתו מחר. במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הודיעו שהם מזדהים עם המאבק, ופועלים לקיים מחר תפילת בוקר ומספר שעות של לימודי קודש. ברמת גן יתקיימו לימודים בבתי הספר היסודיים עד השעה 11:45, אך הם עדיין ממתינים להבהרות מהשלטון המקומי ומשרד החינוך.
סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אודליה שינדרוף, יצאה בהתקפה על משרד החינוך בעקבות ההחלטה: "משרד החינוך, שאמור להיות הכתובת של ההורים בישראל, פשוט לא מנהל את משבר שביתת השלטון המקומי בצורה ראויה כלפי ציבור ההורים. הוא איטי, מסורבל ומהוסס. במקום להיות הגורם שמספק תשובות מהירות וברורות תוך זמן סביר, הוא אינו נותן מענה סופי ורק מגביר את הבלבול, הכאוס והבלגן. ההורים נותרים חסרי אונים ונטולי מידע. עד לרגע זה ההורים שוברים את הראש לקבל מידע סופי, אמין ומדויק, אך אף גורם לא מספק מידע דרוש, ומחריף את מצוקת ההורים. משתמשים בילדי ישראל כבני ערובה במאבק לקבלת תקציבים".
3 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
צפוי להודיע על "פיצוץ" במו"מ מול האוצר, ולשביתה מטעם הארגון ללא קשר לשביתת השלטון המקומי. רן ארז
(צילום: נדב אבס)

שביתת השלטון המקומי, וה"פיצוץ" הצפוי במו"מ של ארגון המורים מול האוצר

במסגרת שביתת השלטון המקומי, שעליה הוכרז ביום שני האחרון בתום ישיבת חירום לקראת אישור תקציב המדינה, ישבתו, בנוסף לבתי הספר, גם סייעות גני הילדים. הגננות מועסקות על-ידי משרד החינוך והם אינן שובתות, אך גני הילדים ישבתו משום שלא ניתן לפתוח גני ילדים ללא סייעות.
חלק בתי הספר התיכוניים הינם בבעלות של רשתות חינוך, וחלק שייכות לרשויות המקומיות, אך כולם צפויים לשבות. יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז הודיע כי הארגון תומך במאבק השלטון המקומי, ובהנחיית השלטון המקומי המורים לא יגיעו לבתי הספר. ראש מדובר אבטחה במשטרה, רפ"ק תומר עובדיה, אמר כי משטרת ישראל אינה צד בסכסוך, ועל המאבטחים "למלא תפקידם וייעודם באבטחת מוסדות החינוך והגנה על התלמידים".
רן ארז ציין כי הערב צפוי להתקיים משא ומתן עם האוצר על הסכם השכר, ואם לא תחול התקדמות משמעותית, ייאלץ הארגון להפעיל את כל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותו, כולל עיצומים ושביתות. נציין, כי סביר להניח שלא תחול התקדמות שכזאת, ואנחנו צפויים לקבל הודעה על "פיצוץ" במו"מ, דבר שיביא להודעה מפורשת של ארגון המורים על השבתה מחר, גם מטעם הארגון, בנוסף לתמיכה במאבק השלטון המקומי על התנהלות משרד האוצר.
בארגון המורים מאמינים כי בזכות תמיכתם בשלטון המקומי, הם ייהנו מתמיכה במאבקם מול האוצר במסגרת המו"מ על הסכם השכר. באשר לאבטחת מוסדות החינוך, באמצעות מאבטחים המקבלים שכר שמעבירה המשטרה לרשויות המקומיות, הודיע ראש מדור אבטחה במשטרה, רפ"ק תומר עובדיה, כי משטרת ישראל אינה צד בסכסוך, ועל המאבטחים "למלא תפקידם וייעודם באבטחת מוסדות החינוך והגנה על התלמידים".