בעולם מגנים את התקיפה הישראלית הלילה (בין שני לשלישי) ברצועת עזה, שבה חוסלו שלושה בכירי הג'יהאד האיסלאמי ובמסגרתה נהרגו עשרה פלסטינים נוספים. במשרד החוץ המצרי כרכו את הפעולה עם המעצרים שבוצעו בבוקר ביהודה ושומרון: "אנו מגנים את ההסלמה הישראלית באדמות הכבושות בעזה והפלישה לשכם. ההתקפות הישראליות שמסלימות את המצב יכולות להוציא את המצב משליטה ופוגעות במאמצים להשיג רגיעה".
התייחסות דומה למבצע הגיעה גם מירדן, וממשרד החוץ בעמאן נמסר כי הוא מגנה את "ההסלמה הישראלית באדמות הפלסטיניות הכבושות, את התוקפנות הישראלית ברצועת עזה והפעולה בשכם. על הקהילה הבינלאומית לפעול באופן מיידי להפסקת התוקפנות הזו ולספק הגנה לעם הפלסטיני. כמו כן, המשך התוקפנות וההפרות כלפי האתרים הקדושים בירושלים, מוסלמיים ונוצריים, והכניסות של כוחות הביטחון לערים פלסטיניות - כל אלה מאיימים להרחיב את מעגל האלימות שכולם יסבלו ממנו. ירדן ממשיכה בשיחותיה ומאמציה למען עצירה מיידית של ההסלמה המסוכנת הזו והשבת השקט".
גם שגרירות ארה"ב בישראל התייחסה לתקיפה, אך רק קראה "לכל הצדדים להוריד את המתיחות כדי להגן על לא-לוחמים ולמנוע כל אובדן נוסף של חיי אזרחים". בשגרירות ציינו כי הם "עוקבים מקרוב אחר התקיפות האוויריות הישראלית ברצועת עזה", וכי "המחויבות של ארה"ב לביטחונה של ישראל נותרה איתנה".
שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד, אמר כי הוא מודאג מההתפתחויות והוסיף: "אני מגנה את מותם של אזרחים בתקיפות האוויריות של ישראל. זה לא מקובל. אני קורא לכל הנוגעים בדבר לנהוג באיפוק מירבי ולהימנע מהסלמה. אני נשאר מעורב עם כל הצדדים בניסיון למנוע סכסוך רחב יותר עם השלכות הרסניות לכולם".
משרד החוץ הצרפתי מסר כי "צרפת מביעה דאגה עמוקה מההסלמה המתמשכת בעזה. חובתה של ישראל להגן על אזרחים ולכבד את המשפט ההומניטרי הבינלאומי. צרפת מגנה כל תקיפה נגד אזרחים, במיוחד אלה שהתרחשו בשעות האחרונות שבהן איבדו את חייהם כמה אזרחים פלסטינים. צרפת קוראת לכל הצדדים לנהוג באיפוק כדי למנוע הסלמה נוספת. גם ישראלים וגם פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחיות בשלום, בכבוד ובביטחון. לשם כך, צרפת קוראת לכל הצדדים להמשיך לפעול להשבת אופק מדיני במטרה להגיע לשלום צודק ובר קיימא. יש לקיים וליישם את ההתחייבויות שניתנו בעקבה ובשארם א-שייח".
האיחוד האירופי מסר כי הוא "מודאג מאוד מההסלמה בעזה בעקבות ההתקפות האוויריות הישראליות. אנו מצרים מאוד על אובדן חיי אזרחים, כולל ילדים, וקוראים לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי, יש להגן על חיי אזרחים בכל הנסיבות. אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק מרבי, לקדם רגיעה ולפעול לקראת אופק מדיני ויציבות אזורית בהתאם להתחייבויות בהצהרות עקבה ושארם א-שייח".

לפנות בוקר הודיע דובר צה"ל על פתיחת מבצע "מגן וחץ" בחיסול שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי: חליל בהיתיני, שהיה אחראי על שיגור הרקטות לעוטף בשבוע שעבר; ג'יהאד גנאם, פעיל ותיק בארגון, וטארק עז א-דין, שהיה אחראי על הטרור של הג'יהאד ביהודה ושומרון. בעקבות זאת הודיע שר הביטחון יואב גלנט על "מצב מיוחד בעורף" ואישר גיוס מילואים "לתפקידים נדרשים, בהתאם לצרכים".
בעקבות זאת נחסמו כבישים בעוטף עזה, הופסקה תנועת הרכבות מדרום לאשקלון ופיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות. התקיפות נמשכו גם לאחר מכת הפתיחה שבה חוסלו הבכירים. לפי צה"ל, מטוסי ומסוקי קרב תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה, בהם סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס, וכן אתר אשר שימש גם לייצור רכיבי בטון ששימשו לבניית מנהרות טרור.
משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי בתקיפה נהרגו בסך הכול 13 בני אדם, בהם ארבעה ילדים וארבע נשים. כ-20 בני נפצעו, בהם שלושה ילדים ושבע נשים, חלקם במצב אנוש. בין ההרוגים גם אזרח רוסי, ד"ר ג'מאל חסוואן, ורעייתו.
שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, מסר בתגובה: "שני ילדים שקיבלו לאחרונה אזרחות של הפדרציה הרוסית נותרו יתומים. זה מצער". הוא ציין כי מוסקבה קוראת להפסקת "כל הפעולות האלימות החד-צדדיות ושימוש בלתי פרופורציונלי בכוח על ידי כל אדם, הגורם לנפגעים בקרב פלסטינים וישראלים חפים מפשע".
נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הוסיף: "אנו רואים בממשלת ישראל האחראית המלאה להסלמה המסוכנת הזו שגוררת את האזור לאלימות, מתח וחוסר יציבות. אנו מזהירים את הממשל האמריקני מלאפשר לרשויות הכיבוש הישראליות להתמיד בפשעיהן המתמשכים נגד העם הפלסטיני, במיוחד כשהם משפיעים על ילדים, נשים ומקומות קדושים".