תקלה חריגה מובילה לשיבושים בטיסות ברחבי ארצות הברית: רשות התעופה הפדרלית בארצות הברית (ה-FAA) הורתה על דחיית כל ההמראות בטיסות הפנימיות במדינה עקב תקלה במערכת הנוטאמים (ההודעות לטייסים) שלה. כשעתיים לאחר אותה הודעה נמסר כי הוראת הקרקוע של הטיסות הוסרה וכי המטוסים ברחבי ארה"ב יכולים להמריא.
נכון לשעה 08:30 בבוקר (שעון מזרח ארצות הברית, 16:00 שעון ישראל), אז הוסרה הוראת הקרקוע, נרשמו עיכובים ביותר מ-3,700 טיסות בתוך ארצות הברית, אל המדינה וכן בטיסות יוצאות ממנה. מלבד זאת, 656 טיסות בוטלו.

4 צפייה בגלריה
המטוסים המקורקעים ברחבי ארה''ב
המטוסים המקורקעים ברחבי ארה''ב
קרקועים ועיכובים ברחבי ארה"ב
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
המטוסים המקורקעים ברחבי ארה''ב
המטוסים המקורקעים ברחבי ארה''ב
המסכיםב שדה התעופה של וושינגטון הבירה
(צילום: AP)
עוד לפני הסרת הוראת הקרקוע המלא, הודיעו ב-FAA על "התקדמות בהשבת המערכת על כנה", וציינו כי חודשו ההמראות מכמה שדות התעופה, ובהם ניוארק ואטלנטה.
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר אמרה כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עודכן הבוקר בתקלה החריגה, וציינה כי אין ראיות שמדובר במתקפת סייבר. הנשיא עצמו הבהיר כי כל המטוסים יכולים לנחות בבטחה, והוסיף כי הסיבה לתקלה עדיין אינה ידועה.
רוב העיכובים התמקדו בחוף המזרחי של ארצות הברית, אבל התקלה גרמה לדחיות גם מחוץ לארצות הברית, ובין היתר נרשמו עיכובים בטיסות ממדריד ומפריז. בשלב זה אין השפעה על הטיסות מארצות הברית לישראל, ועל הטיסות בכיוון ההפוך.
עקב התקלה, לא התאפשר להנפיק הודעות דרך מערכת הנוטאמים, והמשמעות היא שחברות תעופה וטייסים לא יכולים לקבל את המידע מה-FAA. ב-FAA אמרו מוקדם יותר כי הם פועלים להחזרתה לפעולה של המערכת שמשמשת חברות תעופה וטייסים בתכנון טיסות וביצוען. ההודעות מכילות מידע רב, החל משינויים ומידע על מזג האוויר ועד להודעות שקשורות באופן התפעול של הטיסות.
4 צפייה בגלריה
הודעת התקלה במערכת המחשוב
הודעת התקלה במערכת המחשוב
ההודעה על התקלה במערכת הנוטאם
4 צפייה בגלריה
המטוסים המקורקעים ברחבי ארה''ב
המטוסים המקורקעים ברחבי ארה''ב
ביידן, היום: "כל המטוסים יכולים לנחות בבטחה"
(צילום: AP)
המידע המופיע במערכת יכול לכלול 200 דפים בטיסות בינלאומיות ארוכות, וכולל בין היתר מידע על מסלולים ושדות תעופה סגורים, סכנת ציפורים וסכנות אחרות. ה-FAA מסר קו טלפון מיוחד שבו טייסים וחברות תעופה יכולים להיעזר כדי לקבל מידע קריטי לביצוע הטיסות ושמירה על בטיחות הטיסה.

צניחה במניות חברות התעופה האמריקניות

בשדה התעופה הבינלאומי באוסטין אמרו כי "נוסעים ממריאים ונוחתים צפויים לעיכובים הבוקר ובמהלך היום". הם ציינו כי ברחבי ארצות הברית מתרחשים "ground stops" - עצירה בתנועה האווירית.
התקלה הובילה לצניחה במניות חברות התעופה האמריקניות המובילות, ובהן סאות'ווסט איירליינס, דלתא איירליינס, יונייטד איירליינס ואמריקן איירליינס.
21,464 טיסות צפויות להמריא משדות תעופה בארצות הברית במהלך היום, כשעל המטוסים 2.9 מיליון נוסעים.
פורסם לראשונה: 14:11, 11.01.23