1 צפייה בגלריה
תמר (זנדברג), דוד (ביטן), מוחמד (אבו פאני) ואביגיל (שרעבי). השמות שבצמרת
תמר (זנדברג), דוד (ביטן), מוחמד (אבו פאני) ואביגיל (שרעבי). השמות שבצמרת
תמר (זנדברג), דוד (ביטן), מוחמד (אבו פאני) ואביגיל (שרעבי). השמות שבצמרת
(צילום: אורן אהרוני, קובי קואנקס, אבי מועלם ראובן שוורץ )
מהפך בטבלת השמות: אחרי שש שנים ברציפות שבהן תמר היה השם הפופולרי ביותר לבנות, יש מובילה חדשה. בשנת תשפ"ב, שתסתיים בתחילת השבוע הבא, 993 בנות קיבלו את השם אביגיל - מעט יותר ממרים ומתמר.
ערב השנה החדשה, רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה היום (חמישי) את עשרת השמות הפופולריים ביותר שניתנו לנולדים במהלך השנה החולפת, כפי שנרשמו במערכת מרשם האוכלוסין. אביגיל כאמור היא המובילה החדשה בין הבנות.

מרים היה השם הפופולרי ביותר בשנה החולפת לבנות לא-יהודיות, ואילו תמר - שצעדה במקום הראשון מדי שנה החל מ-2016 - נדחקה לאחור. 931 בנות יהודיות נקראו תמר בתשפ"ב, לעומת 976 תינוקות שלהן ניתן השם אביגיל. בהמשך הרשימה נמצאות יעל ונועה, שהובילה את טבלת השמות לבנות מ-1999 ועד 2015. את העשירייה חותמות אדל, מיה, שרה, ליבי, אילה וליה.
אצל הבנים, אין שינויים. מוחמד, השם הנפוץ ביותר מקום המדינה, נמצא במקום הראשון גם בשנה החולפת - 1,949 תינוקות בני פחות משנה נקראו כך. גם במקום השני והשלישי שמות שניתנו בעיקר ללא-יהודים - אדם (1,364) ויוסף (1,294).

המוביל בקרב הבנים היהודים, כמו בשש השנים הקודמות, הוא דוד. 1,029 תינוקות יהודים נקראו כך בתשפ"ב, תשעה יותר מאריאל. בהמשך העשירייה הראשונה: לביא, אורי, רפאל, נועם, איתן, ארי, דניאל ויהודה.
מנתוני הלמ"ס שפרסם ynet בחודש שעבר עלה כי מאז 1948 נקראו יותר מ-115 אלף מוסלמים ילידי ישראל בשם מוחמד, השם הנפוץ ביותר מקום המדינה. השם הנפוץ ביותר לבנים יהודים מאז 1948, ממש כמו בשנה החולפת, הוא דוד - יותר מ-66 אלף ילדים נקראו כך. בקרב הבנות נועה עלתה למקום הראשון מבין השמות שניתנו מאז קום המדינה, אחרי שעקפה בשנים האחרונות את רחל, יעל, שרה, מיכל ואסתר.