בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ג') 12 שנות מאסר על רמי יוגב, לשעבר בכיר במערך האבטחה של אל על, שהיה מעורב בפרשת ייבוא סמים לארץ במטוסי החברה. בפרשה הוברחו עשרות קילוגרמים של קוקאין מדרום אפריקה לישראל דרך המטוסים ומעברי הגבול.
השופט מוטי לוי קבע כי "יוגב ניצל את מעמדו בחברת אל על להכנסת המזוודות לישראל". לדבריו, זו "אחת מפרשויות הסמים החמורות שנדונו בבית המשפט. החומרה שהסמים לא נתפסו". מלבד עונש המאסר הורה בית המשפט על חילוט 218 אלף שקלים שנתפסו בכספת של יוגב.
1 צפייה בגלריה
רמי יוגב בבית המשפט
רמי יוגב בבית המשפט
טען שלא ידע מה יש במזוודות. יוגב בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי )

בספטמבר 2021, הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם יוגב שבמסגרתו הוא הודה שהיה מעורב בהברחה, אבל לא ידע שבמזוודות היו סמים אלא "עצם את עיניו" לאפשרות זו. יוגב הורשע בשלוש עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ובשלוש עבירות של ייבוא סם במשקל 18 ק"ג בכל פעם. מכתב האישום המתוקן נמחקו 14 סעיפים שנכללו בכתב האישום המקורי.
עו"ד אבי כהןעו"ד אבי כהןצילום: מוטי קמחי
בשלב הטיעונים לעונש, בא כוחו של יוגב, עורך הדין אבי כהן, טען כי מרשו סבר שמדובר במשלוח של זהב, כפי שאמר לו עד המדינה בתיק. יוגב ציין בבית המשפט שהסכים להודות לאחר שסברתו זו נכתבה בפרוטוקול. הצדדים לא הסכימו בהסדר על העונש, אך הוסכם כי הפרקליטות לא תבקש להכריז עליו סוחר סמים, והוסכם שהיא תימנע מהטלת קנס בגזר הדין.
בכתב האישום המקורי, שהגישו עוה"ד רוסו ורונית חסון בינואר 2019, נטען ששורת מעורבים הצליחו לייבא קוקאין לישראל בעשר הזדמנויות שנות. בסך הכול יובאו לארץ 150 ק"ג של הסם. חנניה כנפו, הנאשם המרכזי, אסיר שהיה מעורב בקשר, נידון בהסדר לעשר שנות מאסר.
בכתב האישום המקורי צוין שעד המדינה בפרשה עבד באגף הביטחון של אל על עד שהוחלף ב-2010 על ידי יוגב. מאז ועד מעצרו שימש יוגב ראש מדור פיתוח ואמצעים באגף. במסגרת עבודתו ובזכות סיווגו הביטחוני הייתה ליוגב גישה לאזורים שונים בנתב"ג, בין היתר למטוסים שנמצאים בשטח האווירי.
נטען שכנפו נפגש כמה פעמים עם עד המדינה לצורך בחינת אפשרות של ייבוא קוקאין לישראל. אנשיו של כנפו העבירו לו תאריכים שונים שבהם הם מעוניינים לייבא את הקוקאין, ועד המדינה בדק אם ביכולתו להכניס את הסם לארץ ללא בידוק בנתב"ג.
לאחר תיאום מועד לביצוע הפעולה, דאגו אנשים מטעמו של כנפו להעברת הסם מיוהנסבורג שבדרום אפריקה לישראל באמצעות בלדר שנשא אותו במזוודת יד. עם נחיתת המטוס דאג עד המדינה שיוגב יקבל את המזוודה מידיו של הבלדר עם פתיחת דלתות המטוס, ויעביר אותה ללא בידוק אל מחוץ לשטח השדה.
לאחר מכן, נטען, נמסרה המזוודה לנהג מטעמו של כנפו. את התיאומים שבוצעו בדרום אפריקה לצורך הייבוא ואת קבלת הסמים בארץ, ביצעו אנשים מטעמו של כנפו.