צה"ל איתר אתמול (יום ד') בעיר עזה את גופתה של החטופה יהודית וייס (65). הגופה נמצאה וחולצה על ידי לוחמי חטיבה 7, ממבנה ליד בית החולים שיפא. וייס נחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. בעלה, שמוליק וייס, נרצח בטבח בבארי. בני המשפחה התבשרו על מותה כשחזרו מהאזכרה לאב המשפחה, שנערכה בעולש. שמוליק ויהודית הותירו אחריהם חמישה ילדים: עומר, אסף, דניאל, הגר ואוהד.
1 צפייה בגלריה
יהודית וייס
יהודית וייס
יהודית וייס
הכוחות סרקו מבנים ליד בית החולים שיפא, ואז מצאו את הגופה. במבנה נמצא גם מטול אר.פי.ג'י, רובה קלאצ'ניקוב ואמצעי לחימה נוספים. גופתה של וייס הועברה לישראל.
וייס אובחנה כחולה בסרטן השד לפני שלושה חודשים. "היא נחטפה באמצע הטיפולים, רגע לפני הקרנות, בכל יום שעובר השעון שלה מתקתק", אמרה אתמול בת זוגו של בנה.
וייס עבדה בגני הילדים של קיבוץ בארי, ובהמשך גם התמחתה בסיעוד. ארבעה מתוך חמשת ילדיה של יהודית נותרו לגור בבגרותם בקיבוץ שאותו אהבה - ושממנו נחטפה.

חבריה ובני משפחתה סיפרו כי בשנות הפנסיה אהבה יהודית לטייל, לקרוא ספרים, לאפות עוגות גבינה ולשחק עם חמשת נכדיה. גם סרטן השד שאיתו התמודדה בחודשים האחרונים לחייה לא עצר בעדה, עד שהגיעו מרצחי החמאס.
מדובר צה"ל נמסר: "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה״ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן".
במהלך הצהרתו לתקשורת, הוסיף הערב דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי "לצערנו יהודית נרצחה על ידי המחבלים ברצועת עזה, ולא הספקנו להגיע אליה בזמן".