קומץ מפגינים שהגיע אמש (שלישי) עם דגלי ישראל מחוץ למעונות אוניברסיטת תל אביב ברחוב חיים לבנון שברמת אביב הפגין נגד הסטונדטים הערבים שלומדים בקמפוס, ולמרות נוכחות המשטרה במקום קרא קריאות גזעניות.
באוניברסיטת תל אביב התעקשו כי המקרה טופל על-ידי צוות משטרה מתוגבר וכי לא אירע דבר בשטח הקמפוס. "ההפגנה המדוברת התקיימה בשטח עירוני מחוץ לתחומי האוניברסיטה וטופלה במקום על ידי צוות משטרה מתוגבר", נמסר מהמוסד האקדמי. "יודגש כי במעונות הסטודנטים, כמו גם בקמפוס האוניברסיטה, קיימת אבטחה ובקרת כניסה 24 שעות ביממה ולא נרשמה כל תקרית חריגה בתוך תחומי האוניברסיטה".
חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה פנו לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב עם הסרטונים מהמקום. "מפגיני ימין קיצוני קוראים מוות לערבים ומאיימים על הסטודנטים לעיני המשטרה", אמר עודה שביקש מבר-לב לשמור על ביטחון הסטונדטים הערבים. "לא יעזור לגזענים, החברה שלנו תמשיך ללמוד ולהצליח ולדרוש שלום ושוויון מלא", מסר יו"ר הרשימה המשותפת.
1 צפייה בגלריה
הפגנה נגד סטודנטים ערבים באוניברסיטת תל אביב
הפגנה נגד סטודנטים ערבים באוניברסיטת תל אביב
ההפגנה מחוץ למעונות האוניברסיטה, אמש
ח"כ טיבי פרסם גם הוא את הסרטונים ותקף את מפכ"ל המשטרה על התנהלות השוטרים. "חבורת חוליגנים יהודים מגיעה למעונות והטיחה בסטודנטים הערבים 'באנו לשחוט אותכם' ו'מוות לערבים' בנוכחות חבריהם השוטרים שעמדו מנגד", כתב טיבי. "אם סטודנט ערבי היה אומר זאת, מזמן היה מכוסח ועצור. משטרת ישראל תחת שבתאי".
המקרה התרחש שעות לאחר ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון יצאה נגד אירועי יום הנכבה במוסדות האקדמיים וקראה "להניף את דגלי המדינה בגאווה". בשיחה עם חברי המועצה להשכלה גבוהה אמרה שאשא ביטון כי "התמונות שראינו בקמפוסים בימים האחרונים בלתי מתקבלות על הדעת. אסור שבמדינת ישראל סטודנטים יפחדו להניף את דגלי המדינה בקמפוסים או בכל מקום אחר. זו המדינה שלנו ונניף אותו בגאווה".
שרת החינוך הוסיפה כי "אני כמובן בעד חופש ביטוי וחופש אקדמי, אבל לא נאפשר הסתה ופגיעה במדינת ישראל וסמליה. חייבים להילחם בתופעות המסוכנות האלה עד חורמה, בכל מקום".
במקביל, באוניברסיטה העברית הודיעו על השעיית שני סטודנטים ערבים שלומדים ביחידה ללימודי חוץ בשל פרובוקציה במהלך הפגנת סטודנטים שעסקה בהחזרת הביטחון בקמפוסים.
באוניברסיטה מסרו כי שני הסטודנטים פרצו להפגנה מסודרת בקמפוס הר הצופים וניסו להסית לאלימות. אנשי אגף הביטחון הרחיקו את השניים מיידית מהמקום והנהלת מכון מגיד החליטה להשעות אותם. "בשבוע הבא יועלו הסטונדטים לוועדת משמעת, שם יוחלט אם להשעות אותם באופן גורף או לאפשר להם להמשיך במסלול לימודיהם", צוין.
פורסם לראשונה: 23:18, 17.05.22