עימות חריג אפילו בסטנדרטים של ישיבות סיעת הליכוד נרשם היום (שני) בישיבה השבועית בין חברת הכנסת טלי גוטליב לשר דודי אמסלם, שהעיר לה: "תפסיקי להתפרץ, את לא נותנת לאף אחד לדבר". היא לא נותרה חייבת - ותקפה אותו: "אל תפנה אליי, מריחים עד לכאן את הוודקה שאתה שותה". השר ירד לרמתה של חברת הכנסת והציע לה לבוא ולהריח את הבל פיו.
השניים אף המשיכו את "ויכוח הוודקה" במליאת הכנסת וגוטליב האשימה את אמסלם במיזוגניה: "זו לא פעם ראשונה שאני זוכה ליחס המחפיר הזה כי אני לובשת חצאית". לאחר מכן עלה אמסלם על דוכן הכנסת ואמר: "אני בחיים שלי לא שתיתי וודקה. היום שתיתי נס קפה ואספרסו. אז אמרתי לה 'בואי תריחי, בואי' אתה מבין עם מי יש לי עסק?". צפו בעימות, לעיני המצלמות במליאת הכנסת:

זה אינו העימות המביך היחיד שנרשם לאחרונה בין חברי המפלגה, כשרק בשבועות האחרונים נשמעו חילופי האשמות בין שרים בליכוד וחברי כנסת זוטרים יותר. בכירים במפלגה אמרו כי "דודי אמסלם, שלמה קרעי ומאי גולן צריכים לעבור לעוצמה יהודית. הם הורסים את הליכוד".
עוד בישיבה היום דנו השרים וחברי הכנסת מהליכוד בעסקת החטופים - ובתמונת מצב מהלחימה ומתן היתר לפועלים פלסטינים לעבוד בישראל. שר הכלכלה ניר ברקת שוב ביקר את מדיניות נתניהו ואמר כי "אנחנו לא סדרן העבודה של הפלסטינים. אם נשלם להם כסף זה לא יקנה לנו שקט. זו תפיסה של אנשי הקונספציה שלא למדו כלום מהשבת השחורה". חבר הכנסת משה סעדה הצטרף לביקורת - ותהה: "אם מחר בבוקר החמאס ישתלט על יו״ש - אז נביא עובדים של חמאס?".
2 צפייה בגלריה
גוטליב ואמסלם בעימות מביש
גוטליב ואמסלם בעימות מביש
גוטליב ואמסלם בעימות מביש
(צילום: אלכס קולומויסקי, שלו שלום )
השר אבי דיכטר אמר: "תדעו שיש 80 אלף פועלים פלסטינים ממזרח ירושלים שנכנסים לעבוד בישראל", וברקת המשיך: "אנחנו לא סדרן העבודה של הפלסטינים. אדוני ראש הממשלה, צריך לקבל החלטה. כרגע אתה מונע ממני להביא פועלים ממדינות שלום כדי שנישאר תלויים בפלסטינים. העסקים לא עומדים במחסור הענק הזה בעובדים כבר ארבעה חודשים".
בישיבת הסיעה התייחסו גם להקפאת חשבונות בנק של מתנחלים שהוכנסו לרשימה השחורה של ארה"ב. ח"כ אריאל קלנר אמר: "איך יכול להיות שמשהים לאזרח את חשבון הבנק בלי משפט? היום זה מתנחל, מחר זה מח"ט גולני". ח"כים ביקשו את התייחסות רה"מ נתניהו, שהשיב: "שמעתי על זה בדרך לפה. הייתי רוצה לדעת מה קרה שם". בהמשך אמר נתניהו: "לא נצליח להחזיר את החטופים, אם לא נכריע את חמאס. תדעו לכם שהעם מאוחד אבל צריך להתגבר על האולפנים". ברקת האשים את גלנט: "שבוי בקונספציה, גם בעניין של העובדים הזרים".
בתום ישיבת הסיעה התייחס שר הכלכלה ניר ברקת לעימותים בין חברי הליכוד ואמר: ״ההשתלחויות הבוטות בישיבת הסיעה ובמליאה בזמן מלחמה מתאימות לשיח המפלג של לפני ה-7 באוקטובר. הציבור הישראלי ראוי למנהיגות מאחדת שעסוקה בדאגה לעם ישראל ולא בעסקנות ותגרנות עם סגנון מביש. אני קורא לראש הממשלה ויו״ר הליכוד לנקוט בצעדים כדי למנוע מקרים דומים בעתיד".
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"ההשתלחויות הבוטות בזמן מלחמה מתאימות לשיח המפלג של לפני ה-7 באוקטובר". ברקת
(צילום: יריב כץ)
גם שר המדע אופיר אקוניס התייחס לעימותים: ״אני חבר ליכוד משחר נעוריי. התפקדתי לליכוד כשראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר עמד בראשה. גם בהפסדים הצורבים ביותר דבקתי בדרך הליכוד. התנועה, שראשיתה סמוך לתחילת הציונות, היא אבן יסוד של תפיסות עולם. הסגנון בישיבות הסיעה אינן משקפות בשום צורה את דרך הליכוד. הן פוגעות בתנועה ומוציאות שם רע לה ולמערכת הפוליטית בכללותה. לליכוד תפקיד היסטורי בהנהגת המדינה, גם החולקים על דרכנו יסכימו. כך אי אפשר להמשיך״.
כאמור, העימותים בין חברי הליכוד הפכו תכופים יותר ויותר בשבועות האחרונים. לפני כשבועיים תועד עימות לעיני המצלמות בין גוטליב לשרה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן, שתקפה את ראש האופוזיציה יאיר לפיד על רקע נאום שנשא בכנסת. מי שהשיבה לה מעל דוכן המליאה ו"יצאה להגנתו" של לפיד היא גוטליב מהליכוד - והשרה לשעבר תקפה אותה: "את מבריחה מנדטים. בושה".
ימים קודם לכן, בישיבת הממשלה, התפתח עימות בין השרה מאי גולן לשר עמיחי שיקלי - גם הם חברים לאותה מפלגה. במהלך העימות החריף גולן התייחסה לפתיחת המשרד לקידום מעמד האישה, בראשו היא עומדת ואמרה כי "זה היה רגע היסטורי". שיקלי השיב לה בזלזול: "האומה ממש עצרה את נשימתה".
גולן, שלא אהבה את ההערה, לא נותרה חייבת ואמרה לשר התפוצות: "מי אתה בכלל?". השר שיקלי המשיך ללגלג על גולן ואמר לה כי היא "מביישת את הליכוד ומבריחה מצביעים". הוא אף קרא לה: "תחזרי לעוצמה יהודית". היא הטיחה בו: "אתה מיזוגן ושוביניסט".