תוך שמונה חודשים נרצחו בתחנת הדלק שליד עלי, על כביש 60, שישה בני אדם. בפיגוע הירי אתמול (חמישי) נרצחו שם יצחק צייגר (57) ואוריה הרטום בן ה-16, ובפיגוע הירי שהתרחש במקום ביוני האחרון נרצחו אלישע אנטמן (17), עופר פיירמן (64), נחמן שמואל מורדוף (17) והראל מסעוד (21).
הפרמדיק אברהם אפלבאום, שמתגורר בעלי עם אשתו וששת ילדיו ומתנדב במד"א זה כעשור, מצא את עצמו מוזעק אל הזירה בשני הפיגועים הקשים הללו כדי לתת מענה לפצועים - ולצערו גם נאלץ לקבוע את מותם. "הייתי בחצר עם הילדים ושמעתי את היריות, וישר הבנתי מה קורה", שחזר בשיחה עם ynet. "הכנסתי את הילדים הביתה ורצתי לאמבולנס והתקרבתי לאזור הפיגוע. חיכיתי שהצבא יאשר לי להיכנס וישר הבנתי שמדובר בעוד אירוע קשה, כי לפעמים שומעים יריות מהכפרים ליד, אבל זה היה צרור יריות מסוג אחר והבנו שיש שם קרב. זו תחושה לא פשוטה לדעת שיש מחבל ולהשאיר את המשפחה בבית ולרוץ לטפל בפצועים".
6 צפייה בגלריה
בהמשך לפיגוע בתחנת הדלק בעלי שבחטיבת בנימין, כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב
בהמשך לפיגוע בתחנת הדלק בעלי שבחטיבת בנימין, כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות במרחב
תחנת הדלק בעלי, אחרי הפיגוע אתמול
(צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
שישיה: הראל מסעוד, אוריה הרטום,  אלישע אנטמן, עופר פיירמן, נחמן שמואל מורדוף, יצחק צייגר
שישיה: הראל מסעוד, אוריה הרטום,  אלישע אנטמן, עופר פיירמן, נחמן שמואל מורדוף, יצחק צייגר
ששת נרצחי תחנת הדלק בעלי: הראל מסעוד, אוריה הרטום, אלישע אנטמן, עופר פיירמן, נחמן שמואל מורדוף, יצחק צייגר
(צילומים: באדיבות המשפחה / דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
הפרמדיק אברהם אפלבאום
הפרמדיק אברהם אפלבאום
"הזירות היו דומות וקשות". הפרמדיק אברהם אפלבאום בתחנת הדלק בעלי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לדבריו, הוא לא הופתע שהתרחש פיגוע נוסף באותו מקום, אך הוא התמלא בתחושת מועקה. "עברה לי המחשבה 'עוד פעם פיגוע בתחנת הדלק, עוד פעם אותו כאב'. מן מועקה שדווקא אני הגעתי לאותה זירה של פיגוע. הזירות גם היו דומות. בשתי הפעמים היה פיגוע ירי - ובשניהם היו זירות קשות עם הרוגים".
אפלבאום מוסיף: "גם בפיגוע הקודם הייתי שם, אבל בפעם הקודמת היו פצועים לטפל בהם - והפעם הבנתי שאין במי לטפל. הגעתי לנער הפצוע וראיתי שהוא מחוסר הכרה, ותוך כדי אנחנו רואים שאבא שלו מנסה לחייג אליו, ואז ראינו את הבחור המבוגר יותר מחוסר הכרה והבנו שמדובר בשני הרוגים".
לדברי אפלבאום, "כל התושבים לאורך הכביש הזה בלחץ, כל המדינה בלחץ, ובהחלט יש חשש שזה יקרה שוב באזור הזה. תמיד החשש הזה קיים, ואחרי פעמיים אנחנו מבינים שזה אזור שמועד לפורענות".
בפיגוע אתמול היה זה אביעד גזבר, אחד מהבעלים של מסעדת "חומוס אליהו" שבתחנת הדלק, שיצא להתרעננות משירות מילואים בחאן יונס, ירה על המחבל וחיסל אותו. בפיגוע לפני כשמונה חודשים, שלושה מהנרצחים סעדו באותה מסעדת "חומוס אליהו", והרביעי תדלק בתחנה. ארבעה בני אדם נפצעו אז בפיגוע.
6 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע סמוך לעלי
זירת הפיגוע סמוך לעלי
שלושה מהנרצחים אז סעדו ב"חומוס אליהו". רכב צבאי מול המסעדה, אחרי הפיגוע הקודם
(צילום: שלו שלום)
6 צפייה בגלריה
אירוע ירי ליד עלי
אירוע ירי ליד עלי
ארבעה נרצחו. זירת הפיגוע ביוני האחרון
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בעלי
הרמטכ"ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בעלי
הרמטכ"ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע אמש
(צילום: דובר צה"ל)
כחודש לאחר מכן, מפקד אוגדת איו"ש דאז תת-אלוף אבי בלוט הנחה את רכזי הביטחון להציב מאבטחים חמושים במתחמי סחר באזור באופן קבוע. אבטחה הוצבה גם בתחנה וב"חומוס אליהו". בהמשך, עם תחילת המלחמה - הוצבו בתחנת הדלק חיילים באופן קבוע, לצד האבטחה. לפני כמה שבועות, הופסקה ההצבה הקבועה של החיילים - ובמקום זאת עבר בתחנה סיור רכוב מעת לעת. כעת, חלק מתושבי האזור טוענים שהסיור הרכוב לא היה מספיק.
הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע אמש לזירת הפיגוע, שם פגש את אביעד גזבר, שיבח אותו, ואמר: "זה פיגוע קשה שבו נהרגו שני אזרחים ישראלים. אנחנו כואבים את מותם. בפעולה מקצועית של קצין מילואים שיצא מלחימה בעזה, האירוע הסתיים ונמנע אסון גדול עוד יותר. מאמץ הסיכול של כוחות הביטחון בפיקוד המרכז נמשך כל הזמן, ואנו נפיק את הלקחים מהאירוע הזה לחיזוק ההגנה".
צה"ל פתח בלילה לתנועה את קטע הכביש בציר 60 שנסגר בגלל הפיגוע. הצבא גם מתגבר את הגזרה בכוחות נוספים, בעיקר מיחידת דובדבן, 636, איסוף קרבי ומג"ב, כדי למנוע פיגועי השראה ופיגועי חדירה ליישובים, בעיקר בסוף השבוע. בנוסף תוגברו גם הכוחות במרחב ציר 60 הסמוך לכיוון תורמוס-עייא, מחשש ממשי לפעולות נקמה של יהודים בפלסטינים.