המשטרה עצרה אתמול (שלישי) בצד הדרך ג'יפ יוקרתי, שלפי עדות השוטרים זגזג ימינה ושמאלה באחד הכבישים בנצרת. כשהשוטרים הגיעו לרכב, הם גילו את זהות הנהג - ילד בן 12. הילד, תלמיד כיתה ו', נהג כשסבו לידו. לפי עדות הסב במשטרה, הוא לא חש בטוב ולכן ביקש מנכדו שיסיע אותו בעיר.
נאור חינגהפקד נאור חינגהצילום: דוברות מרחב העמקים
"כרזנו לרכב ולאחר מספר שניות הוא עצר בשולי הדרך. להפתעת השוטר שהגיע לנהג, הוא זיהה ילד כבן 12, כשהוא יושב ליד ההגה", תיאר פקד נאור חינגה, קצין תנועה במרחב העמקים. "בגלל גובהו של הילד, לא היה לו שדה ראייה בכלל והוא בקושי הגיע לדוושות".
סבו של הילד חשוד במתן רשות לאחר לנהוג כשאין לו רישיון, והוא צפוי לעמוד לדין. גם הילד צפוי לעמוד לדין על נהיגה ללא רישיון. "הילד סיפר בעדותו שהוא ביקש מסבו לנהוג ברכב כבילוי בחופש הגדול. סבו לעומת זאת סיפר בחקירה שהוא חש ברע וביקש מנכדו לנהוג ברכב", סיפר חינגה. "מדובר באירוע חמור שרק בנס הסתיים ללא נפגעים. הם היו עלולים להיפגע בתאונה עצמית או לפגוע באחרים תוך כדי נהיגה לא אחראית בכבישים של הצפון. מעולם לא נתקלתי במצב שילד כל כך צעיר נוהג בג'יפ".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: קטין בן 12 נוהג בג'יפ יוקרתי בזמן שסבו יושב לידו
תיעוד: קטין בן 12 נוהג בג'יפ יוקרתי בזמן שסבו יושב לידו
"מעולם לא נתקלתי במצב שילד כל כך צעיר נוהג בג'יפ". הרכב שבו נהג בן ה-12
כמה שעות לאחר התקרית עם הג'יפ, המשטרה עצרה עוד ילד בן 12 שנהג בכבישי נצרת - והפעם על טרקטורון. במקרה הזה, הילד גם הרכיב חבר נוסף לצידו - כששניהם לא חובשים קסדות מגן. "בתגובה הראשונית של הילד הוא אמר שזה טרקטורון שמשמש ילדים ולכן הוא יכול לנהוג עליו. אביו של הילד נחקר והוא הודה שרכש את הכלי עבור בנו", ציין חינגה. הילד צפוי לעמוד לדין על נהיגה ללא רישיון, ואביו צפוי לעמוד לדין על מתן רשות לאחר לנהוג ללא רישיון.