פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע כי מטוס קרב יירט אתמול (ראשון) טיל נגד ספינות, ששוגר מאזור נמל חודיידה בתימן שבו שולטים המורדים החות'ים, וכוון לעבר ספינת הקרב "USS Laboon" של הצי האמריקני ששטה בדרום הים האדום. מ-CENTCOM נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מהירי. זו הפעם הראשונה שבה האמריקנים הודיעו על תקיפה של החות'ים נגדם מאז שארה"ב ובעלות בריתה החלו לתקוף מטרות של המורדים.
6 צפייה בגלריה
ספינת הקרב האמריקנית USS Laboon שטה בתעלת סואץ
ספינת הקרב האמריקנית USS Laboon שטה בתעלת סואץ
ספינת הקרב האמריקנית USS Laboon. החות'ים ירו לעברה טיל נגד ספינות - אך לא נגרם לה נזק
(צילום: AFP)
במקביל, הבוקר דווח ב"וושינגטון פוסט" כי שני נחתים מיחידת העילית "אריות הים" של הצי האמריקני - שנעדרים מאז יום חמישי האחרון - השתתפו במבצע לאיתור משלוח נשק איראני לחות'ים בים האדום. לפי הדיווח, השניים ניסו לעלות לספינה באזור מפרץ עדן, ליד חופי סומליה, אך הים היה סוער - ואחד מהם נפל מסולם. השני קפץ למים כדי לסייע לו, ונעדר גם הוא. לא ברור אם אנשי צבא אחרים עלו בהצלחה על הספינה, ואם אותרו בה כלי נשק מתוצרת איראן.
הניסיון אמש לתקוף את ספינת הקרב האמריקנית מגיע לאחר התקיפות האמריקניות והבריטיות - כחלק מקואליציה רחבה יותר - כלפי אתרים של החות'ים בתימן. בלילה שבין חמישי לשישי תקפו ארה"ב ובריטניה כ-30 יעדים של החות'ים בתימן, ובשבת בערב דווח על תקיפה נוספת של ארה"ב נגד הבסיס הצבאי הימי שהחות'ים שולטים עליו באל-חודיידה. למרות התקיפות הללו, ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ההערכה בארה"ב היא שהחות'ים שמרו על כ-75% מיכולותיהם הצבאיות בכל הנוגע לשיגור טילים וכטב"מים.
כמה שעות בלבד לאחר גל התקיפות הראשון של הקואליציה בלילה שבין חמישי לשישי שעבר, שנועדה "לפגוע ביכולותיהם של החות'ים להמשיך את המתקפות הבלתי-חוקיות שלהם על כלי שיט ונתיבי ספנות בים האדום", החות'ים איימו בתגובה, ודוברם יחיא סריע אמר: "האויב האמריקני נושא באחריות המלאה לתוקפנות נגד עמנו, וזו לא תישאר ללא עונש". עוד נמסר מטעם החות'ים כי האמריקנים והבריטים הפכו ל"מטרות לגיטימיות" עבורם.
6 צפייה בגלריה
חות'ים מפגן צבאי ליד צנעא תימן
חות'ים מפגן צבאי ליד צנעא תימן
מפגן צבאי של החות'ים ליד צנעא. המורדים איימו: "האויב האמריקני נושא באחריות המלאה לתוקפנות נגד עמנו"
(צילום: AP)

בשבת, בכיר חות'י גם אמר לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית כי "לא נאפשר את הפלישה האמריקנית למדינתנו ונגיב בקרוב. הבסיס שהאמריקנים תקפו יצא משירות. הנוכחות האמריקנית באזור לא חוקית, התקיפות שלנו נגד נכסים צבאיים אמריקניים לגיטימיות".
איומי החות'ים לא מוגבלים רק נגד ארה"ב ובריטניה - אלא מופנים גם כלפי ישראל. בשבת, הצבא החות'י פרסם תמונות חדשות מתרגיל שהתקיים ביום חמישי ונקרא "מוכנים למערכה של הכיבוש המובטח והג'יהאד הקדוש". החות'ים - שנחשבים כפועלים בהכוונה וסיוע מאיראן - הכינו מעין דגם של יישוב ישראלי ו"השתלטו" עליו.

6 צפייה בגלריה
תרגיל צבאי של החות'ים נגד ישראל וארה"ב
תרגיל צבאי של החות'ים נגד ישראל וארה"ב
התרגיל הצבאי של החות'ים
6 צפייה בגלריה
תרגיל צבאי של החות'ים נגד ישראל וארה"ב
תרגיל צבאי של החות'ים נגד ישראל וארה"ב
פריצה ל"בית ישראלי"
6 צפייה בגלריה
תרגיל צבאי של החות'ים נגד ישראל וארה"ב
תרגיל צבאי של החות'ים נגד ישראל וארה"ב
ירי במסגרת התרגיל החות'י
המבנים ששימשו לתרגיל סומנו במגן דוד ובאחד מהם אף תלו החות'ים תמונה של ראש הממשלה נתניהו. הם שרפו את דגלי ארה"ב וישראל וניתן לראות כי נעשה שימוש גם ברחפנים. בהודעה על התרגיל נכתב כי הוא כולל כוחות מגוונים מחיל האוויר, יחידות ההנדסה, הארטילריה, השריון, החי"ר ועוד.
"היחידות ביצעו את המשימות שהוטלו עליהן, תוך שליטה ויכולות ששיקפו את התכנון והתיאום ביניהן, עד שהצליחו להשתלט על יישוב של האויב וללכוד את חיילי האויב, לפני שפוצצו אותו", נטען בהודעת החות'ים.