חטיבת הנח"ל מציינת 40 שנה להיווסדה, שנה אחרי טרגדיית מותו הטרגי מדום לב של מפקדה, אל"מ שרון אסמן. בריאיון לאולפן ynet סיפר אל"מ יוגב בר-ששת, סגן מפקד עוצבת הפלדה, על מח"ט הנח"ל שהלך לעולמו שלושה ימים אחרי מינויו לתפקיד, ועל "ה-DNA המיוחד" כדבריו, של החטיבה.
"אסמן היה מפקד וחבר אישי שלי", אמר אל"מ בר-ששת. "מילאנו יחד מספר תפקידים לאורך הדרך. זה אירוע כבד, כמו חיילים שאיבדנו לאורך הדרך בחטיבת הנח"ל במבצעים, במלחמות וגם בשגרה. יש לחטיבה מורשת עשירה וענפה לצערנו גם באירועים קשים וגם באירועים משמחים".
2 צפייה בגלריה
שרון אסמן
שרון אסמן
שרון אסמן
(צילום: דובר צה"ל והמשפחה)
2 צפייה בגלריה
ארכיון נח"ל לוחמים לוחמי צה"ל
ארכיון נח"ל לוחמים לוחמי צה"ל
חיילי נח"ל. "חטיבה עם אווירה מיוחדת"
(צילום: דובר צה"ל)
"חטיבת הנח"ל שזורה בסיפורי הקרבות של המדינה הזו כבר הרבה מאוד שנים, בכל המבצעים והמלחמות", אמר על החטיבה שנוסדה ביוני 1982, זמן קצר לאחר פתיחת מלחמת לבנון הראשונה. "אנחנו נמצאים בכל מקום ובדרך כלל גם מגיעים להישגים טובים".
"פגשתי השבוע טירונים מחטיבת הנח"ל ושאלתי אותם כמה מ-1 עד 10 הם שמחים להיות ביחידה. הממוצע היה 9.5", סיפר. "כלומר המוטיבציה מאוד גבוהה. לחטיבת הנח"ל DNA מאוד מיוחד. אנשים טובים, איכותיים, ערכיים ומאוד מסורים, הרבה חבר'ה אחרי שנות שירות, רשג"דים בצופים, בתנועות הנוער. חטיבה עם אווירה מיוחדת ולכן אנשים מאוד אוהבים להיות בה".
אתה התגייסת בכלל לגולני והתגלגלת לנח"ל. מה הדבר הכי מיוחד בחטיבה? "וואו, אני יכול להגיד הרבה דברים טובים על החטיבה. בדרך חזרה ממעצרים הלוחמים היו שירים שירי ארץ ישראל. אני מרגיש כאילו מאז ומעולם הייתי פה ואני כבר הרבה שנים בחטיבה. הייתי מ"פ, סמג"ד ומג"ד וזה המקום הכי טוב להיות פה. חטיבת הנח"ל זה משהו יוצא דופן בנוף הצה"לי".