הן פנו אל אחד מבכירי הגינקולוגים בארץ, בבית חולים גדול במרכז, כדי לקבל ייעוץ רפואי או טיפול בבעיה בריאותית, בטחו בו כבכיר ומומחה בעל שם בתחומו. אבל אז, הן מספרות, הוא ניצל לטענתן את אמונן ופגע בהן במהלך בדיקה רגישה ואינטימית, כשהן חשות פגיעות וחשופות.
ארבע עדויות של ארבע נשים שאינן מכירות זו את זו והגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" מגוללות סיפור כמעט זהה על הגינקולוג הבכיר. הנשים, שמדברות בכתבה זו בשמות בדויים, טוענות כי פגע בהן מינית תוך ניצול תפקידו כרופא נשים. שתיים מהפגיעות, הן מספרות, התרחשו בבית החולים שבו הוא עובד, ושתיים אחרות, במרפאה הפרטית שלו.
אחת מהנשים גם התלוננה נגדו במשטרה, אלא שב-28 בדצמבר 2020, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות. בעקבות ערר שהגישה המתלוננת, הוחלט לפתוח את התיק ולחקור אותו מחדש. בינתיים, ולמרות שהחקירה נגדו מתנהלת, ממשיך הרופא הבכיר לעבוד כרגיל.
4 צפייה בגלריה
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ס', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"איך הוא ממשיך לעבוד כרגיל?". רות
(צילום: יריב כץ)
רות (56) הגיעה לרופא המומחה לפני פחות משנתיים. "במהלך הבדיקה הוא נגע לי ממש בנקודות גירוי מיני. שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא ענה שזה כדי להרגיע אותי. הייתי בהלם". לאחר שיצאה מהמרפאה, היא מספרת, הבינה כי הרופא אכן פגע בה מינית. "רק כשהגעתי לאוטו נפל לי האסימון". רות אזרה אומץ והגישה תלונה במשטרה. "זימנו אותו לחקירה. כעבור מספר חודשים הודיעו לי שסוגרים את התיק כי אין פה קייס לתביעה. הגשתי ערר שהתקבל, בעזרת המרכז לנפגעות תקיפה מינית, אבל עד עכשיו לא יצרו איתי קשר. איך זה יכול להיות שהוא ממשיך לעבוד כרגיל?" היא זועמת.
חיה (32), פסיכולוגית חרדית מביתר עילית, הגיעה אליו לפני 11 שנה בעקבות פגיעה ברצפת האגן. "הוא ראה במחשב שאני מטופלת פסיכיאטרית בעקבות פוסט-טראומה אחרי לידה טראומתית עם נזק רפואי משמעותי, וביקש לבדוק אותי למרות שלא הייתה שום סיבה לכך. הסכמתי, כשבעלי נשאר מעבר לווילון. במהלך הבדיקה הוא התחיל לגעת בי בצורה מינית, הרגשתי שהוא מנסה לעורר ולגרות אותי.
4 צפייה בגלריה
ח', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
ח', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
חיה. "השיטה - לנצל נשים במצוקה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"הייתי חסרת אונים", היא מספרת, "ואז הוא התחיל להתחכך בי, עד שהגיע לסיפוקו והפסיק. אני באה ממשפחה מאוד אדוקה, הייתי בת 21, אבל היה לי ברור שיש כאן תקיפה. השיטה שלו היא לנצל נשים במצוקה. כשהוא הבין שאני סובלת מפוסט-טראומה, הוא השתמש בזה. אולי הוא גם חשב שבגלל שאני חרדית אני לא מבינה מה קורה".
"בקופת החולים השיבו על התלונה: 'אל תתעסקי עם זה, תעזבי'"
מיכל (30), חרדית מבני ברק ואם לשניים, הגיעה אל הרופא הבכיר לאחר שבקופת החולים הוחלט להפסיק את מימון סדרת הטיפולים שעברה אצלו. "הסברתי לו שלא מאשרים לי יותר את הטיפולים, והוא אמר: 'אני לא יכול לעשות כלום לפני שאני בודק אותך'", היא מספרת. "זה נשמע תמוה, כי הרי מדובר בבעיה בירוקרטית, אבל היה לי אמון בו. עליתי על המיטה כשבעלי מעבר לווילון. ואז הרגשתי שהוא נוגע בי בצורה מינית, כאילו מנסה לעורר אותי במהלך הבדיקה. הוא גם התקרב אליי והסתכל לי בעיניים, כאילו רוצה ליהנות מהיופי שלי. ביקשתי ממנו להפסיק. הייתי בהלם, יצאתי משם קפואה".
למשטרה מיכל לא ניגשה, כי חששה שלא יאמינו לה. "אחרי הכל, הוא רופא בכיר ואני אישה קטנה וחרדית". מאז האירוע, היא מספרת, היא סובלת מטראומה. "עד היום אני מרגישה מושפלת. יש פה גם ניצול של היותי חרדית, הוא בטח חשב שאני לא מבינה מה זו פגיעה מינית. לבן אדם כזה אסור לאפשר לעבוד עם נשים", היא אומרת בכעס, "מקומו בכלא".
4 צפייה בגלריה
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
י', אישה שהוטרדה מינית על ידי  הגינקולוג הבכיר
"לבן אדם כזה אסור לעבוד עם נשים". מיכל
(צילום: יובל חן)
עדי (50) מספרת כי נפגעה מהגינקולוג לפני 18 שנה. "באתי אליו מספר פעמים לבדיקות בין הריונות. באחת מהן הוא נגע בי באופן מיני, כאילו הוא רוצה לגרות אותי. קפאתי. שאלתי: 'מה אתה עושה?', והוא אמר שהוא בודק. אחרי כמה דקות קפצתי מהכיסא, לקחתי את הדברים שלי והלכתי".
"הרגשתי מחוללת", מספרת עדי. "היה לי אמון בו והוא ניצל את תפקידו כדי לבצע את זממו. זה נורא שלא טיפלו בו עד היום. אולי בגלל שהוא בכיר והם לא רוצים להפסיד אותו". עדי פנתה לקופת החולים להתלונן, אבל לדבריה שם לא התייחסו למקרה ברצינות. "אמרו לי: 'אל תתעסקי עם זה, תעזבי'".
4 צפייה בגלריה
מ', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
מ', אישה שהוטרדה מינית על ידי הגינקולוג הבכיר
"ניצל את התפקיד כדי לבצע את זממו". עדי, שנפגעה לדבריה לפני 18 שנה
את ארבע העדויות אספה חני מלול, אושיית רשת חרדית שבעקבות התפוצצות פרשת יהודה משי זהב פתחה מאגר של תוקפים מיניים לטובת נשים חרדיות ודתיות. "גם הסיפור על הרופא הבכיר התפתח כך", היא אומרת. "אני שמחה על ההזדמנות להוציא לאור סיפורים שנחנקו בחושך יותר מדי שנים".
מטעמו של הרופא נמסר בתגובה: "מדובר ברופא גינקולוג ותיק ומוערך שטיפל באלפי מטופלות במסירות ובמקצועיות. עבודת הגינקולוג רגישה ואינטימית, ומטעם זה חשוף העוסק בה לתלונות יותר מכל תחום רפואי אחר. הרופא לא ביצע מעולם מעשים מגונים במטופלותיו. חשוב להבין כי התלונות בתחום זה הינן בדרך כלל תלונות סרק או כאלה הנובעות מחוסר הבנה של הנבדקות, ולא ממעשים פסולים של הרופא המטפל. רוב התלונות המוזכרות כאן נחקרו כבר ונגנזו וזה יהיה קרוב לוודאי גורלה של התלונה האחרונה".
מהמרכז הרפואי נמסר: "למרכז הגיעה תלונה לפני מספר שבועות אשר טופלה מיידית והועברה לנציבות שירות המדינה. אנו פועלים בהתאם להנחיותיהם".
מפרקליטות המדינה נמסר: "בסד הזמנים הבלתי סביר שהצבתם בפנינו למתן מענה, לא עלה בידינו לערוך בירור כנדרש ולתת מענה ראוי".