3 צפייה בגלריה
קבוצת הטלגרם של בית הספר לטרור
קבוצת הטלגרם של בית הספר לטרור
תיעוד מתוך קבוצת הטלגרם של בית הספר לטרור
מתנדבי התנועה למאבק באנטישמיות ברשת הצליחו להסתנן לקבוצת טלגרם סגורה המשמשת לכאורה לקידום פעילות טרור נגד יהודים וחיילי צה"ל, וחשפו כי בקבוצה מאות משתמשים מחליפים ביניהם "טיפים" לביצוע פעולות טרור, בהם "כיצד לדקור חייל ולחטוף את נשקו".
ראש צוות היומינט (מודיעין אנושי) של התנועה למאבק באנטישמיות ברשת הסביר כי "מדובר בקבוצה מסוכנת של גורמי טרור שמשתמשים בה כדי ללמד מחבלים פוטנציאליים כיצד לא להיתפס לפני ביצוע פיגועים, ומדריכים אותם ביצירת חומר נפץ תוצרת בית, גניבת אמצעי לחימה ושימוש בהם". ראש הצוות ציין כי בקבוצה מפורטות גם דרכים נוספות להגברת האנונימיות בטלגרם, יחד עם אמצעי זהירות נוספים.
3 צפייה בגלריה
קבוצת הטלגרם של בית הספר לטרור
קבוצת הטלגרם של בית הספר לטרור
קבוצת הטלגרם של בית הספר לטרור
מנכ"ל התנועה, תומר אלדובי, תיאר כי "הצוות המיוחד שהקמנו מבוסס על פעילות מתנדבים ועוסק במעקב אחר קבוצות אנטישמיות מקוונות וארגוני טרור אסלאמיים, ובאיסוף מודיעין על פעולותיהם, בדגש על רשת הטלגרם. הצוות מנטר בכל העת את הנוכחות המקוונת שלהם ואת התקשורת שלהם עם המשתמשים".
אלדובי הוסיף כי "אנחנו מעמיקים את פעילותנו בקבוצות וזירות נוספות, באמצעות פעילים מכל רחבי העולם, על מנת לסגור כל קבוצה כזו". הוא ציין כי טלגרם הפכה לפלטפורמה פופולרית עבור פעילויות מסוג זה בשל תכונות האבטחה המתקדמות שלה, חוסר הרגולציה והיכולת של המשתמשים להישאר אנונימיים. "בזכות הפעילות שלנו, טלגרם החלה לסגור קבוצות אנטישמיות ולחסום משתמשים שמפיצים תוכן שנאה נגד היהודים. לצד זאת, אנו קוראים לטלגרם להסיר לאלתר את הקבוצות האלו שמעודדות טרור", אמר.
התנועה למאבק באנטישמיות ברשת היא עמותה ישראלית שפועלת כאמור לניטור ודיווח על תכנים אנטישמיים והכחשת שואה במרחב המקוון. התנועה היא אחת מהגופים היחידים בעולם שמדווח על תכנים אלו מדי יום ומדי שעה, במגוון שפות ורשתות חברתיות, ובסיוע של מאות מתנדבים מישראל ומרחבי העולם. התנועה פועלת גם להעלאת המודעות סביב תופעת השנאה ברשתות באמצעות פעילויות חינוכיות עבור ילדים ונוער.