לשכת התביעות במרחב העמקים של המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד מטפל (41) שתועד כשהוא מתעלל בקשיש (83) חולה פרקינסון שבו טיפל. המטפל, שתקף את הקשיש בכמה הזדמנויות, ובין היתר הכה אותו בפנים, בעט ברגליו ושפך כוסות מים על פניו, נאשם בתקיפת חסר ישע. תיעוד ההתעללות הקשה, בנגן הווידאו שבפתח הכתבה.
מפקדת משטרת בית שאן, סנ"צ רונה מורד, תיארה כי "ב-29 ביולי הגיעה תושבת בית שאן לתחנת המשטרה וביקשה להתלונן נגד העובד ההודי שמטפל באביה המבוגר. מיד עם קבלת התלונה צוות חוקרים יצא לבית, עצר את המטפל ובמקביל פרק את מצלמות האבטחה בבית". מהחקירה עלה שהמטפל נקלט בבית המשפחה לפני כארבעה חודשים, דרך חברת כוח אדם.
1 צפייה בגלריה
מטפל הודי מתעלל באכזריות בקשיש בן 83
מטפל הודי מתעלל באכזריות בקשיש בן 83
מטפל הודי מתעלל באכזריות בקשיש בן 83
סנ"צ מורד אמרה כי "כבר בחודש הראשון בני המשפחה שמו לב שלמטפל יש נטייה לאגרסיביות. הם תיארו שאביהם, שחולה בפרקינסון, הוא איש מאוד עדין, וחשו בהרעה במצבו. הוא מיעט לדבר, וכאשר כן הצליח להתבטא אמר להם כי המטפל הכה אותו. באחד הימים הם מצאו כי שתיים משיניו התותבות נשברו והעריכו כי המטפל אחראי לכך. לאחר מכן בני המשפחה הציבו בבית שלוש מצלמות, והחשדות שלהם התאמתו זמן קצר לאחר התקנתן".
סנ"צ רונה מורדסנ"צ רונה מורדצילום: שרון צור
העובד נעצר כאמור ביום מסירת התלונה, ובחקירתו כפר בכל החשדות וטען כי שפך על הקשיש מים "כדי שיתעורר". על התיעוד שבו נראה בועט וחובט בקשיש אמר כי "זה לא בעיטות, נגעתי לו ברגל כמשחק. לא נתתי לו כאפות אלא נגעתי בו ונתתי לו נשיקות".
מפקדת התחנה מורד אמרה כי "בידינו ראיות להוכחת אשמתו של המטפל. מדובר במקרה מזעזע של התעללות אכזרית בחסר ישע. אנו נעשה הכל כדי שהנאשם ישלם את חובו לחברה על מעשיו האכזריים". כתב האישום הוגש כאמור לבית המשפט השלום בנצרת על ידי פקד אריאל אלישיב.
פקד אריאל אלישיב פקד אריאל אלישיב צילום: דוברות מרחב העמקים במשטרה
בתו של הקשיש, חגית, סיפרה: "זה הסיוט של כל ילד לראות את אביו מותקף ומושפל בביתו. הבאנו עובד זר מהודו שיטפל באבינו היקר, סמכנו עליו, אך בזכות המצלמות הבנו איך הוא מתעלל באבינו. אימי התארחה אצלי בשבת וביקשה לבדוק מה שלום אבא, וכשפתחנו את המצלמות גילינו את המחזה המחריד. גוללנו את התיעוד אחורה והיה מזעזע לראות את האלימות. מאז מצבו הרפואי של אבי החמיר והוא מאושפז בבית חולים. אני מבקשת שימצו את הדין עם האיש הרע הזה".