2 צפייה בגלריה
בית ספר עמל נופרים בגליל טבריה
בית ספר עמל נופרים בגליל טבריה
בית ספר עמל נופרים בגליל טבריה
(באדיבות בי"ס עמל נופרים בגליל)
במסגרת הדיונים על עתיד מערכת החינוך עולות פעם אחר פעם טענות כי מנהלי בתי הספר אינם מקבלים את המשכורת הראויה ואת הסמכויות הדרושות למילוי תפקידם, מה שגורם לכך שמורים רבים אשר היו יכולים להתקדם ולחולל שינוי של ממש מעדיפים להישאר בתפקידיהם הנוכחיים ולוותר על "כאב הראש" של הניהול, שגם לא ישדרג אותם כלכלית.
2 צפייה בגלריה
דוד סויסה
דוד סויסה
המנהל דוד סויסה. "משקיעים בכל אחד"
(באדיבות בית הספר עמל נופרים בגליל)
סיפורו של דוד סויסה (58), מנהל תיכון "עמל נופרים בגליל" בטבריה, מוכיח כמה חיוני לטפח את המנהלים ולהעניק להם את הכלים הראויים. תחת הנהגתו הצליח התיכון לשבור את כל שיאי ההצלחה בלימודים, כשבשנה החולפת היו שם 100 אחוזי זכאות לבגרות.
"כשהגעתי לכאן לפני שבע שנים הזכאות לבגרות עמדה על 47 אחוזים", נזכר סויסה, "השינוי הוא תוצאה של מהפך פדגוגי אמיתי שעשינו בתיכון. אנו מלווים כל תלמיד באופן אישי, דואגים להשלמת מבחנים או לתגבורים כמעט ללא סוף. המוטו שלנו הוא שלא מוותרים על אף תלמיד, משקיעים דרך רשת עמל ודרך העירייה בכל אחד ואחד".
מדובר בתהליך. שיעורי הזכאות עלו ממחזור למחזור. "בשנה שעברה עמדנו על 94% זכאות. לא הסתפקנו בזה, נתנו גז בכל העוצמה, וקבענו לנו מטרה להעלות עוד יותר את מספר הזכאים לבגרות. עכשיו בית הספר יכול להתפאר בכך שכל בוגרי י"ב קיבלו תעודת בגרות. עברנו את בתי הספר היוקרתיים ביותר במרכז הארץ. אבל עבורי חשוב יותר ההישג האישי של כל תלמיד ותלמידה. הצלחנו בעבודה משותפת להעניק לתלמידים שלנו מפתח לכל תחום בחיים", מסכם סויסה.
גל דהאן, בת 17 וחצי, היא בוגרת בית הספר. "לא הייתי מופתעת מהתוצאה כי אני מרגישה כבר שנים שאנחנו בעקומת שיפור מתמדת. משנה לשנה בית הספר מפיק לקחים וניתנו יותר שעות תגבור. מה שכן, עם כזה הישג אני אומרת בגאווה שאני טבריינית. המנהל עדכן אותנו בתוצאות וקפצתי מאושר. זה היה רגע שהוכיח שהצלחנו כשכבה. אני למדתי פיזיקה חמש יחידות ומדעי המחשב עשר יחידות. אני אתגייס ליחידה יוקרתית במודיעין בזכות ההישגים שלי. לפני חמש שנים ניתן היה רק לחלום על זה".
"אני בהיי, עברנו בענק את בתי הספר המובילים בארץ"
גם עבור ים אור, בת 18 וחצי, ההישג אינו מפתיע. "אני מרגישה שאני בהיי. תמיד היו לבית הספר הישגים גבוהים, אבל עכשיו עברנו בענק את בתי הספר התיכוניים המובילים בארץ. לא יהיה קשה לשמור על ההישג כי התיכון כל השנים במגמת שיפור. לדעתי גם בשנים הבאות נעמוד על אותה תוצאה".
מי ששמח במיוחד מההישג הוא בועז יוסף, ראש הוועדה הממונה בטבריה. "עבורי, כיליד טבריה וכאחד שלמד בבית הספר עמל בעיר, זה יום חג. כולנו מרגישים גאווה על ההישג הענק הזה. הצלחנו במאמץ עירוני ופדגוגי להגיע להישג חסר תקדים בהיסטוריה של העיר, בתנאים הכי קשים שניתן לצפות. התמודדנו עם מגפת הקורונה והצלחנו להביא 128 תלמידים, בוגרי כיתות י"ב השנה, לזכאות מוחלטת בבגרות. יש לציין שכל השכבה ניגשה לבגרות, כל התלמידים עברו את המבחנים ולכן כולם זכאים לתעודה. זה נותן משנה תוקף לעיקרון היסוד שלנו בעיר: שהחינוך הוא מעל לכל".
עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית רשת הרב-תחומי "עמל", סיכמה: "אני כל כך שמחה וגאה על ההישגים המדהימים של בית הספר, שגם נבחר להיות בין התיכונים המצטיינים ביותר בארץ. זינוק מטאורי כזה הוא לא יד המקרה, אלא תוצאה של עבודה והשקעה עקבית ושיטתית. זוהי פריצת דרך ענקית, שהתרחשה באמצעות עשייה חינוכית וערכית מאוד של המנהל והצוות החינוכי, בתמיכה תקציבית ופדגוגית של רשת עמל. שאפו ענק".