הממשלה תאשר בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון החלטה שמטרתה להביא לשיפור במיגור האלימות בערים המעורבות - לוד, רמלה ועכו. ההחלטה תתוקצב ב-60 מיליון שקל - ויותר ממחצית מהתקציב יוקצה לעיבוי כוחות המשטרה בעיר רמלה.
2 צפייה בגלריה
נערכים למהומות הערב ברמלה
נערכים למהומות הערב ברמלה
שוטרי מג"ב ברמלה במהומות "שומר החומות"
(צילום: יאיר שגיא)
ההחלטה, שתובא אל הממשלה ביוזמת ראש הממשלה יאיר לפיד והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, כוללת כאמור עיבוי של כוחות המשטרה בעיר רמלה. לכך יוקצו 34 מיליון שקל. מלבד זאת, מוצע בהחלטה גם לפעול לחיזוק הביטחון האישי באמצעות הרחבת תוכניות הרשות הלאומית לביטחון קהילתי, בתחומי המניעה הטיפול, השיקום והחוסן הקהילתי בערים המעורבות, ובאמצעות הרחבת המערכים הטכנולוגיים למניעת אלימות בעיר רמלה. לכך יוקצו 21 מיליון שקל.
בהחלטה נקבע כי יגובשו תוכניות ייעודיות עבור תחנות משטרה בערים המעורבות לחיזוק הביטחון האישי והגברת האמון בין המשטרה לתושבים. במסגרת התוכניות יגובש מתווה פעולה לביסוס צעדים בוני אמון בין המשטרה לתושבים, ולכך, לפי ההחלטה, יוקצו חמישה מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"אסור שהתמונות משומר החומות יחזרו". השרה כהן
(צילום: יואב דודקביץ')
מחצית מהתקציב להחלטת הממשלה תגיע מתוכנית החומש למגזר הערבי, ומחצית נוספת תגיע מתקציב המשרד לביטחון פנים. בהחלטת הממשלה על אישור תוכנית החומש למגזר הערבי, מיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית הוגדר כאחת ממטרות התוכנית, ובפרט הוחלט כי יגובש מענה ייחודי לערים המעורבות, בשל המאפיינים הייחודיים להן כמוקדי סכסוך וחיכוך, כפי שבאו לידי ביטוי במהלך המהומות במקביל למבצע "שומר החומות".
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, שאמונה על תוכנית החומש לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית, אמרה כי "התמונות שאותן ראינו בערים המעורבות במהלך מבצע שומר החומות הן תמונות שאסור שיחזרו. ההחלטה שאותה נביא ביום ראשון לשולחן הממשלה היא החלטה חשובה שמטרתה להגביר את תחושת הביטחון של תושבי הערים המעורבות - גם בשגרה. נמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להילחם בפשיעה ולהגביר את האמון במערכות הביטחון ואכיפת החוק".