פרס בראשית לשנת 2024, בסך מיליון דולר, יוענק לארגונים ישראליים שמספקים טיפול, ייעוץ ותמיכה לחטופים השבים מרצועת עזה ולבני משפחתם. כמו כן, קרן הפרס ציינה כי תתרום לקמפיין המודעות הבינלאומי כדי להבטיח שמצבם של החטופים יישאר בראש סדר היום של מנהיגים מסביב לעולם.
3 צפייה בגלריה
עצרת להחזרת החטופים, כיכר החטופים בתל אביב
עצרת להחזרת החטופים, כיכר החטופים בתל אביב
מחאת משפחות החטופים. "הפרס יזכיר לכולם את המצוקה שלנו"
(צילום: טל שחר)
ועדת הבחירה של הפרס בחרה חמישה ארגונים להם יועברו מענקי הפרס: מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית לארץ ישראל, לב אחד - סיוע אזרחי בחירום, נט"ל, ומשפחה אחת - מתגברים על הטרור ביחד.
כספי הפרס ישמשו למימון טיפול, ייעוץ טראומה ושיקום חברתי לחטופים ששוחררו או חולצו משבי החמאס, ותמיכה נוספת תינתן לאזרחים ישראלים שנפצעו, וכן למפונים ביישובי העוטף והצפון. זוהי הפעם השנייה שהקרן בוחרת להעניק את הפרס השנתי בצורה קולקטיבית לקבוצת ארגונים, אחרי שבשנה שעברה הוא הוענק לארגונים יהודיים שפועלים באוקראינה.
פרס בראשית הוא פרס שנתי על סך מיליון דולר שזכה לכינוי "פרס הנובל היהודי" על ידי מגזין "טיים". מטרת הפרס היא להעלות על נס אישים יהודים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, תורמים תרומה משמעותית לאנושות כולה ומעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי.
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: חתן פרס בראשית לשנת 2022 ד"ר אלברט בורלא, מייסד ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ, ונשיא המדינה, יצחק הרצוג.
מימין לשמאל: חתן פרס בראשית לשנת 2022 ד"ר אלברט בורלא, מייסד ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ, ונשיא המדינה, יצחק הרצוג.
מייסד קרן בראשית סטן פולובץ. "המתנדבים בארגונים הם דוגמה מעוררת השראה לכוח ואחדות יהודיים"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
"פרס בראשית הוא פרס הומניטרי, והשנה הוא מבקש להשיג שלושה דברים - להבטיח שהעולם לא ישכח את החטופים; לתמוך בארגונים המתמקדים בסיוע לחטופים ולמשפחותיהם; ולהעלות על נס את העבודה יוצאת הדופן של כל אותן התארגנויות אזרחיות שצמחו באופן ספונטני לאחר 7 באוקטובר", אמר מייסד ויו"ר קרן פרס בראשית, סטן פולובץ.
פולביץ הוסיף: "המתנדבים בארגונים אלו הם דוגמה מעוררת השראה לכוח ואחדות יהודיים, והם כבר זכו למקום בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל. פרס בראשית לשנת 2024 הוא הכרה ברוחם חדורת המטרה ובהשראה שהם נותנים לכל אנשי המצפון מסביב לעולם".
3 צפייה בגלריה
 ההורים יעקב וליאורה ארגמני, מימין: הבת נועה
 ההורים יעקב וליאורה ארגמני, מימין: הבת נועה
נועה ארגמני והוריה, יעקב וליאורה. "עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר אותה הביתה"
(צילום: אלבום פרטי)
יעקב ארגמני, אביה של נועה ארגמני בת ה-26 שנמצאת בשבי חמאס בעזה, אמר: "בכל שעה, בכל יום, אני דואג, אני מדבר, ואני עושה כל מה שאני יכול כדי שבתי היקרה נועה ויותר מ-100 החטופים המוחזקים על ידי חמאס וקבוצות טרור נוספות בעזה ישוחררו. אני מוקיר תודה על כך שהפרס היוקרתי ביותר בעולם היהודי יזכיר לכולם את מצוקת החטופים, המצוקה שלנו, ויתמוך בעבודתם של הארגונים הפועלים ללא לאות להחזרתם הביתה. אני קורא לכל האנשים ההגונים בעולם להצטרף למאמצים שלנו ולעזור להחזיר את יקירינו הביתה עכשיו".
עדי אלכסנדר, אביו של עידן בן ה-20 בחטוף ברצועה, אמר: "אנחנו אוהבים את הבן שלנו עידן ולא יכולים לחכות לחבק אותו שוב. אנחנו מתגעגעים לצחוק ולחיוך שלו. הוא ושאר החטופים נחטפו באלימות בזמן שישראל הייתה בשלום. כולם צריכים לחזור הביתה. אני מקווה שהתהודה של פרס בראשית תעזור להשאיר את עידן ואת כל בני הערובה בעמודים הראשיים ולהחזיר אותם הביתה".