המחאה נגד סגירת תאגיד השידור הציבורי מקבלת תמיכה מכיוון לא צפוי: יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, בנו של חבר הכנסת חיים כץ ואחד האנשים החזקים ביותר בליכוד, פרסם אמש (יום חמישי) פוסט בפייסבוק שבו התנגד לסגירת התאגיד - ואף אמר בביטחון כי "נמשיך ליהנות מכל הטוב שיש לתאגיד להציע לנו".
"תאגיד השידור הישראלי הפך בשנים האחרונות לגוף תקשורת איכותי המייצר תוכן מוביל וחדשני", כתב בפוסט החריג. "הקיצוץ המתוכנן בתקציבו יוביל דה פקטו לסגירתו ואני מתנגד לכך".
2 צפייה בגלריה
במחאה על איום התאגיד: אנשי תרבות, יוצרים ומפיקים חוסמים את צומת קפלן בתל אביב
במחאה על איום התאגיד: אנשי תרבות, יוצרים ומפיקים חוסמים את צומת קפלן בתל אביב
הפגנה ברחוב קפלן בתל אביב נגד סגירת התאגיד, שלשום
לדבריו, "בשונה מבעבר, יש היום תמורה בעד האגרה שכבר בוטלה, ועלינו לפעול כדי לעודד שידור ציבורי מצד אחד ויצירה חדשנית ופורצת דרך מצד שני. יש לממשלה הנוכחית משימות לאומיות חשובות מאד מטיפול בענייני התאגיד. היצירה הישראלית פורחת והביאה לחיינו תכנים קומיים, דוקו ותכנים חשובים אחרים שמביאים לנתוני צפייה מרשימים בכל הפלטפורמות".
כץ בדרך כלל אינו מתבטא פומבית בנושאים שעל סדר היום, וגם אם יש לו ביקורת על מהלך כזה או אחר - היא בדרך כלל נשמעת בחדרים הסגורים וישירות לפוליטיקאים. אצל רבים מהם הוא זוכה לדלת פתוחה, עקב אלפי מתפקדי הארגון שעליו הוא אחראי, שביום הפריימריז באים להצביע בכמויות גדולות ובאופן מאורגן.
כץ הוא דמות מוכרת מאוד בפוליטיקה ומנהל קשרי עבודה וחברות עם לא מעט חברי כנסת. תמיכה שלו במועמד בפריימריז, יודעים חברי כנסת בליכוד, יכולה לקדם את המועמד בכמה מקומות קריטיים קדימה ברשימה - ובשל כך הוא נחשב משמעותי עבור רבים מהם. לא ברור אם כץ מתכוון לשוחח עם חברי כנסת גם באופן אישי, אולם במערכת הפוליטית מודים שמדובר בצעד חריג יחסית של כץ.
פורסם לראשונה: 21:39, 26.01.23