מעט לפני חצות הודיעה הממשלה כי אישרה לכלול 50 אסירות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, אם יתבצע שחרור חטופים נוסף - כפי שצפוי לפחות ביומיים הקרובים. דקות ספורות לאחר מכן פרסם משרד המשפטים את הרשימה המעודכנת של המיועדים לשחרור - ובה נכללה מי שנחשבת לסמל פלסטיני, עהד תמימי.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים עאהד תמימי
מסיבת עיתונאים עאהד תמימי
עהד תמימי
(צילום: צביקה טישלר)
2 צפייה בגלריה
הסטורי של המחבלת עהד תמיני מנבי סאלח
הסטורי של המחבלת עהד תמיני מנבי סאלח
הפוסט שהוביל למעצר עהד תמימי
בין 300 האסירים ששמם נכלל ברשימה המקורית היו רק כאלו שנעצרו לפני תחילת המלחמה. אבל ברשימה החדשה כלולים גם כאלו שנעצרו אחרי 7 באוקטובר, ובהם גם תמימי, תושבת נבי סלאח שנעצרה בתחילת נובמבר. היא נעצרה בעקבות פוסט מסית באינסטגרם.
"מחכים לכם בכל ערי הגדה - מחברון ועד ג'נין. נשחט אתכם, ואתם תגידו שמה שהיטלר עשה לכם היה בדיחה. נשתה את דמכם ונאכל את הגולגולת שלכם. יאללה, קדימה, אנחנו מחכים לכם", נכתב בחשבון אינסטגרם שהזדהה בשמה.
תמימי, בת 22 כיום, זכורה מסרטון שבו תועדה סוטרת לקצין צה"ל בדצמבר 2017 לצד בת דודתה נור. בסרטון הן נראו כשהן מכות מפקד פלוגה וחייל. תמימי נשלחה אז לשמונה חודשי מאסר.
הסרטון מ-2017

העימותים הלילה ליד כלא עופר

הלילה החלו הפרות סדר ליד כלא עופר, משם משתחררים חלק מהאסירים. כוחות מג"ב איו"ש נכנסו לביתוניא על מנת לפתוח את הציר ולמנוע חגיגות. במהלך הכניסה מחבלים זרקו מטענים ובקבוקי תבערה על הכוחות, והבעירו פחים על הכביש הראשי. לוחמי מג"ב הגיבו בירי ובאמצעים לפיזור הפגנות, ושופל פינה את הפחים הבוערים על הכביש.
במסגרת הפעימה הרביעית של עסקת החטופים משוחררים מבתי הסוהר בישראל 33 אסירים פלסטינים, בתמורה לשחרור 11 החטופים. מדובר בשלוש נשים וב-30 נערים פלסטינים. בכך יושלם מספר האסירים שהשתחררו בארבע הפעימות ל-150.
במסגרת הסיכום בין ישראל לחמאס, האסירים הפלסטינים שמיועדים לשחרור במסגרת העסקה לא הורשעו ברצח. רוב הנערים הפלסטינים שמשוחררים הם עצירים מנהליים או כאלה שנעצרו על יידוי אבנים. לעומת זאת, האסירות - מרביתן בוגרות - הורשעו בין היתר בניסיונות לרצח במסגרת פיגועים.