בשבוע שעבר התאחדו ארבעה גורמים ליברליים בירושלים לרשימה אחת בשם "האיחוד הירושלמי" לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו באוקטובר הקרוב. הרשימה כוללת את סגן ראש העיר יוסי חביליו, יעלה ביטון דה-לנגה ממפלגת יש עתיד, חברת הנהלת העיר ד"ר לורה ורטון וערן בן-יהודה ממפלגת העבודה. אולם סיעה אחת גדולה ומרכזית נותרה בחוץ – התעוררות.
2 צפייה בגלריה
משה ליאון
משה ליאון
ראש העיר ליאון וסגנו חביליו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חברי "האיחוד הירושלמי" יצרו קשר היום (שני) עם חברי תנועת התעוררות, שבראשה עומד אדיר שוורץ, וקראו להם ולהצטרף לרשימה בראשות יוסי חביליו, ולייצר חזית ליברלית אחת רחבה - זאת במטרה למנוע, לטענתם, רוב קיצוני-קנאי במועצת העיר בבחירות הקרובות.
מאוחר יותר, פרסמו חברי הרשימה מכתב פומבי שבו הזכירו את המצב החברתי החמור שבו נמצאת החברה הישראלית, וציינו כי אחריות גדולה מוטלת בחודשים הקרובים על הנציגים הליברלים ברשויות המקומיות. לדבריהם, זו החובה של כולם לשים את האגו והשיקולים הצרים בצד ולהתאחד לבלימת התהליכים המתרחשים בירושלים ובישראל כולה.
2 צפייה בגלריה
אדיר שורץ
אדיר שורץ
יו"ר האופוזיציה בעיריית י-ם ויו"ר התעוררות. אדיר שוורץ
(צילום: שרון גבאי)
"ההתפוררות של המחנה הציוני-ממלכתי בירושלים בבחירות 2018 – היא טעות שאסור לחזור עליה", נכתב במכתב הפתוח לתנועת התעוררות. "יש קרבות שמפסידים בגלל חוזקת היריב ויש קרבות שמפסידים דווקא בגלל חולשת המחנה – שלא משכיל לצופף שורות ולהתאחד כנגד הסכנות שרובצות לפתחו. עשינו ויתורים אישיים משמעותיים כדי להתאחד, ואנחנו מוכנים ומוכנות לשלם מחירים נוספים למען יצירת גוש ציוני-ממלכתי-ליברלי גדול עוד יותר, שיכלול את תנועת 'התעוררות', ישנה את המשוואות בעיר, יחזיר את השפיות לסדרי העדיפות העירוניים, ויתקן את המעוות. אנחנו קוראים וקוראות לכם להתאחד ולהצטרף לצידנו וביחד נקים חומה בצורה – כנגד הכוחות הקיצוניים והקנאים".
לפני כשבועיים, הציג ראש העיר ירושלים משה ליאון את רשימתו לבחירות הקרובות בשם "ירושלים אחת", המורכבת מדתיים ומחילונים, נשים וגברים. רשימה שלפני חמש שנים נכשלה בבחירות המקומיות כשאף מועמד מטעמה לא נבחר לחברות במועצת העיר, על אף שראש הרשימה, ליאון, ניצח בבחירות לראשות העירייה. למרות האיחוד באגף הליברלי, שמתרחש בשבועות האחרונים, ליאון עדיין היחיד שמתמודד באופן רשמי על התפקיד שבו הוא מכהן כיום.
מתנועת התעוררות נמסר בתגובה כי "התעוררות מובילה גוש גדול ומשמעותי מול הקיצונים בעיר כבר 15 שנה, ותעשה את זה גם בקדנציה הבאה. מצפים מאיחוד מרצ-חביליו להיות רציני בכוונותיו, ובמקום 'מכתב פתוח' אלינו - לפרוש מידית מישיבה משותפת עם קינג, שותפו של בן גביר בקואליציה. נאה דורש - נאה מקיים. התעוררות תמשיך להוביל קו של מתינות ירושלמית - ללא פשרות על אורח חייו של אף ירושלמי - חילוני, מסורתי, דתי וחרדי".