1 צפייה בגלריה
חייל ביחידת מודיעין
חייל ביחידת מודיעין
חייל ביחידת מודיעין, אילוסטרציה
(צילום: טל שחר)
חייל צה"ל מאגף המודיעין הורשע היום (חמישי) במסירת מידע מסווג, שאליו נחשף במסגרת תפקידו. כתב האישום שהגישה התביעה הצבאית ייחס לו עבירות של גילוי ידיעות וחריגה מסמכות עד כדי סיכון ביטחון המדינה, וכן עבירה של התנהגות שאינה הולמת. דובר צה"ל הודיע כי בתום הליך גישור בפני נשיא בית הדין הצבאי, אושר הסדר טיעון לפיו ירצה הנאשם 27 חודשי מאסר לצד מאסר מותנה.
על פי האישום, החייל שיתף אחרים במספר ידיעות מסווגות אשר חשיפתן עלולה הייתה להביא לסיכון ביטחוני, זאת תוך שהוא מודע לכך שהמידע עשוי להתפרסם לציבור הרחב. חלק מהידיעות שהעביר פורסמו ברשת על ידי אדם אחר, ובחלק קטן מן המקרים הפרסום גרם נזק לביטחון המדינה.
בפסק הדין קבע בית הדין הצבאי כי "חרף עוצמת העבירות שבהן הורשע הנאשם, התרשמנו שאין בפנינו מי שעבר את העבירות מתוך מניע עברייני מובהק, או אידיאולוגי, או רצון לסייע לגורמים שדורשים את רעתה של מדינת ישראל. בחינת מעשיו בראי אורחות חייו, משפחתו וסיפורו האישי מצביעים כי לא מדובר במעשים שמאפיינים את הנאשם או שיש להזהיר מפניהם את הכלל בשל מסוכנות כזו או אחרת".
אלוף משנה (במילואים) רן כהן רוכברגר ורב סרן אמיר גונתר, שייצגו את החייל מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "אנחנו מברכים על אישור הסדר הטיעון, שבמסגרתו הורשע החייל בעבירות מחוק השיפוט הצבאי בלבד, ושהביא לידי ביטוי את כל הנסיבות המיוחדות שהצדיקו להקל בעונשו. החייל, ששירת באופן מצטיין ביחידת המודיעין, לא פעל ממניע שלילי או מתוך כוונה לפגוע חלילה בצבא. מדובר בסופו של דבר במעשים שגויים שביצע מתוך הפעלת שיקול דעת מוטעה, והוא מצטער עליהם בכל ליבו".
בפרשה נחקרו מעורבים נוספים, אזרחים. כתבי אישום נגדם הוגשו לבית משפט המחוזי בלוד ולבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והם שוחררו למעצר בית, אך משפטם טרם החל.