2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ צפוי להיפגש מחר (שלישי) עם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ אתמר בן גביר. השניים צפויים לדון באיחוד הרשימות. על פי אנשיו של בן גביר, עוצמה יהודית תדרוש במו"מ חצי מהרשימה - ולהרכיב אותה בתצורת ריץ'-רץ'. בינתיים: במפלגת הבית היהודי בחרו הערב בראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני לעמוד בראש.
הפגישה של סמוטריץ' ובגן גביר תתרחש לאחר כמה ימים שבהם הפעיל בן גביר לחץ על סמוטריץ' להיפגש ולקיים את המו"מ. על פי גורמים המעורים בפרטים, ההחלטה של סמוטריץ' לקיים את הפגישה נבעה מלחץ עליו שהפעילו רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן.
למרות המתיחות קשה לראות מצב שבו ירוצו שתי הסיעות בנפרד. בן גביר, מבושם מהסקרים, מבקש לפדות את ה"דיבידנד" מהם כבר עכשיו - ולכן הוא מתעקש מול סמוטריץ' על חיבור הרשימה כבר כעת. בן גביר טוען ובצדק כי הוא פונה לקהלים שונים כמו חילונים מהפריפריה, צעירים וחיילים. עיקר תשומת הלב בחיבור שבין עוצמה יהודית לציונות הדתית היא כמה מקומות ריאליים יקבל בן גביר. מבחינת עוצמה יהודית, המטרה היא להשתלב חצי-חצי ברשימה (ריץ'-רץ'), ולא להסתפק בשלושה מקומות ריאליים.
בנוגע לפריימריז בציונות הדתית, בגזרת היו"ר לא צפויות הפתעות וח"כ סמוטריץ' שנחשב לפופולרי מאוד צפוי לנצח. מולו מתמודד בין היתר דב הלברטל שכרגע נראה עם סיכויים קלושים.
בגזרת הרשימה יש כמה נקודות מעניינות, בהן מועמדותו של העיתונאי ואיש הימין ארנון סגל שכבר הותקף על ידי תומכי נתניהו שטוענים כי אינו אומר באופן גלוי כי הוא תומך בבלוק נתניהו. בנוסף לסגל יתמודדו גם משה סלומון, הרב יצחק זאגא - ואולי גם ח"כ לשעבר מוטי יוגב שטרם הודיע אם יתמודד או שלא. הפריימריז צפויים להיערך ב-23 באוגוסט וסגירת ההתפקדות מסתיימת שלושה שבועות קודם לכן בתחילת אוגוסט.
2 צפייה בגלריה
יוסי ברודני וחגית משה
יוסי ברודני וחגית משה
"הבית היהודי חוזרת לקדמת הבמה". יוסי ברודני וחגית משה
(צילום: יעל צור)
במקביל לציונות הדתית, גם בסיעת הבית היהודי החלו לחמם מנועים לקראת הבחירות. יוסי ברודני נבחר לעמוד בראשות המפלגה, וייתכן כי הסיעה תחבור לאיילת שקד אחרי שזו תאחד את השורות בסיעת ימינה.
על פי החלטת מרכז הבית היהודי, שהתכנס ביישוב נחלים, חגית משה תמשיך לכהן כיו"ר המפלגה במקביל לתפקידה כסגנית ראש העיר ירושלים. ברודני אמר לאחר בחירתו: "מערכת הבחירות הנוכחית היא גורלית לדרכה של תנועה שמייצגת מאות אלפים בישראל, זה להיות או לחדול. אנחנו אנשי עשייה - אין עשייה בלי כוח פוליטי ואנו מאמינים שהציבור הדתי לאומי במאות אלפיו ייתן לנו את הכוח הזה על מנת להגשים את הבסיס הערכי המשותף תורת ישראל, ארץ ישראל, עם ישראל".
משה בירכה על בחירתו של ברודני על ידי מרכז המפלגה: "מהיום לכולנו יש בית לחזור אליו, הבית היהודי מייסודה של המפד"ל חוזרת לקדמת הבמה ואין ראוי ומוערך להצעיד אותה מיוסי ברודני שיעמוד בראש הרשימה שלנו לכנסת, בקרוב מאוד נעמיד מאחורי יוסי רשימה ערכית, ציונית וישראלית שתחזיר את רוח המפד"ל ההיסטורית אל לב ההנהגה הישראלית".