שעות לאחר אירוע הדריסה הבוקר (שלישי) באתר בנייה בנהריה, שגם השב"כ היה מעורב בחקירתו, אישרו גורמים במשטרה בשיחה עם ynet כי נשלל החשד לאירוע על רקע לאומני. בתקרית נהרג מתנדב המשטרה סמ"ר חוסאם סגייר, בן 32 מהיישוב הדרוזי ירכא שהתנדב בארגון בחמש השנים האחרונות לצד עבדותו בחברת החשמל. סגייר הותיר אחריו את אשתו רענין, שני ילדים, הורים, אח ושתי אחיות.
מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, סיפר כי למקום הוזעקו באופן מיידי כלל הכוחות של המחוז, כולל הפיקוד הבכיר. "מהרגע הראשון עירבנו את השב"כ על מנת לבדוק את כל האפשרויות", אמר ניצב סופר ששלח את תנחומיו למשפחת המתנדב. "הוא שוטר לכל דבר. אני שולח חיבוק גדול לקהילה". על החיפושים אחר מעורבים אפשריים נוספים אמר סופר כי גם אם יש כאלה, "מי שאנחנו צריכים נמצא בידיים שלנו - וגם את האחרים נשיג".
4 צפייה בגלריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
( צילום: גיל נחושתן)
בשעות הבוקר פתחו במשטרה במצוד נרחב אחר החשודים באירוע, ובמסגרתו נפרסו מחסומים שיצרו פקקים כבדים בכבישים המרכזיים של הגליל המערבי. במקביל מסוק משטרתי השתתף בסריקות. נכון לשעות הצהריים, נעצר חשוד אחד שנתפס ברכב אאודי בצומת שלומי עם סימני פגיעה על הדלת, ואדם נוסף עוכב לחקירה. החשוד עצמו הוא דמות מוכרת מעולם הספורט בחברה הערבית. המצוד נמשך בינתיים אחרי שלושה שוהים בלתי חוקיים שככל הנראה גם היו מעורבים.
סנגורו של החשוד שנעצר, עו"ד טארק נעאמנה, אמר ל-ynet כי מדובר בשכיר בחברת הבנייה המשפחתית. "אני לא יודע למה הם עבדו בחג, אבל זו לא עבירה. אכן יש לחברת הבנייה שבה הוא עובד פועלים מהשטחים, אבל בהיתר. לא מדובר בשב"חים. המשטרה הגיעו וביקשו לראות את ההיתרים, ולאחר מכן השוטרים אמרו לו לעלות לרכב ולנסוע מהמקום, וכך הוא עשה", אמר. "הוא לא הרגיש שום פגיעה. הטענות שהוא דרס כמה פעמים, ונסע אחורה וקדימה? זה פשוט לא נכון".

4 צפייה בגלריה
חוסאם זגייר
חוסאם זגייר
חוסאם זגייר
לפי המשטרה, סגייר והשוטר שהיה עמו בניידת נדרסו כאשר ביקשו לבדוק אישורי עבודה ושהייה של פועלים באתר בנייה. "במקום הגיח רכב שדרס את השוטר והמתנדב ופצע אותם קשה, כאשר בהמשך נקבע מותו של סמ"ר חוסאם סגייר בבית החולים לגליל בנהריה".
האירוע הקשה החל הבוקר בסביבות השעה 10:00. מפרטי החקירה הראשונית עולה כי לדריסה קדם עימות בין המעורבים בפעילות באתר הבנייה לשוטרים - ואחד מהם חשוד גם בתקיפה פיזית שלהם לפני הדריסה.
התושבים באזור סיפרו כי באתר הבנייה נשמעו רעשים במהלך החג. אחד השכנים הזמין משטרה - וכאשר השוטרים הגיעו, העובדים קראו למנהל שלהם. במקום התחיל לפי כמה מהשכנים עימות פיזי שכלל דחיפות ידיים - ואז אחד החשודים נכנס לרכב ודרס אותם. מנגד, שכנים אחרים אמרו כי אחרי שאחד השוטרים נפל - החשוד שנהג ברכב ניסה לברוח, ואז פגע בשניים. עדת ראייה סיפרה מוקדם יותר כי הרכב אכן דרס את השוטרים יותר מפעם אחת: "הדורסים נסעו קדימה ואחורה, פעם אחר פעם, ונמלטו ברכב".
4 צפייה בגלריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
הרכב שדרס את השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
הרכב שנתפס עם סימני הפגיעה
(צילום: גיל נחושתן )
4 צפייה בגלריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
כוחות גדולים בזירת הדריסה
(צילום: גיל נחושתן)

לזירת האירוע הוזעקו כאמור כוחות גדולים, וגם המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לשם, ובהמשך ביקר את אמיר אבו ריש, השוטר שנפצע באורח בינוני, בבית החולים לגליל בנהריה. "אנו מתייחסים לאירוע במלוא החומרה", אמר המפכ"ל, שסירב למסור פרטים נוספים על שאירע. עם זאת, הוא אישר כי השב"כ "הוכנס לתמונה" והוסיף כי החוקרים פועלים כעת לקבל "תמונת מצב אמיתית", ובין היתר ממתינים לתיעוד ממצלמת הגוף של השוטר. לבני המשפחה של השוטר הפצוע, שכבר חווה בעבר אירוע דריסה באזור המרכז, אמר המפכ"ל: "אנחנו אתכם, מחבקים אתכם, כל מה שאתם צריכים אנחנו לשירותכם - עד שנעמיד אותו על הרגליים ונחזיר אותו לשירות".
בהמשך פרסם המפכ"ל הצהרה בעניין מותו של סגייר, וכתב כי הוא יעלה לדרגת רס"ר - שתי דרגות מעל זו שבה שירת עד היום. "זו עליית מדרגה מסוכנת בחוסר שיתוף הפעולה ובאלימות שאליהם חשופים לא פעם השוטרים במהלך עבודתם והיא מהווה תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו. אנו נעשה כל שביכולתנו, יחד עם כל רשויות האכיפה, כדי למצות את הדין עם החשוד הפוגע שנמלט ונעצר".
באתר הבנייה שבו נדרסו השוטר והמתנדב נערכות עבודות להטיית מי נחל סער של הגליל המערבי במטרה למנוע שיטפונות. גורמים בעיריית נהריה אמרו כי לא ברור כיצד היו במקום שוהים בלתי חוקיים - שכן מדובר באתר בנייה ממשלתי.