ישיבת הממשלה מתקיימת היום (ראשון) במיקום יוצא דופן, בסיס ג'וליס (מחנה עמנואל) בדרום - ושם הציג שר הביטחון יואב גלנט אמצעי לחימה ומסמכים של חמאס שנתפסו ברצועת עזה. "העמקת הפעולה מקרבת אותנו לעסקה ריאלית להשבת חטופים נוספים", הצהיר גלנט. זמן קצר אחרי דבריו, בכיר בחמאס איים כי משמעותה של פעולה קרקעית ברפיח היא פיצוץ המשא ומתן לכל עסקה.
הכותרת
מלכוד אונר"א | רונן ברגמן
27:21
"אנחנו מארחים הבוקר את ישיבת הממשלה בצה"ל, במערכת הביטחון, כדי להראות לשרים כיצד בדיוק אנחנו מגיעים ומעמיקים את ההישגים שלנו ומה יוצא מתוך רצועת עזה", אמר גלנט. הוא הראה טילים, מוקשים, מפות, מסמכים ואמצעי לחימה שיוצגו גם לשרים, ואמר: "כל הדברים הללו מביאים לכך שהמודיעין שצה"ל מסתמך עליו עכשיו, הוא לא רק המודיעין".
לדבריו, "חדרנו אל לב המקומות הרגישים ביותר של חמאס ומשתמשים במודיעין שלהם כנגדם. משתמשים באמצעי הלחימה שלהם ומפוצצים אותם בשטח, כל הדברים האלה עם תולדה של העמקה וחדירה אל לב היכולות של חמאס. ככל שאנחנו מעמיקים את הפעולה הזאתי, אנחנו גם מקרבים עסקה ריאלית על מנת להחזיר את החטופים".
השרים הוזמנו כאמור לסיור בג'וליס, בסיס יחידת יהל"ם, יחידה הנדסית למשימות מיוחדות שמשתייכת לחיל ההנדסה הקרבית. במהלך הסיור בבסיס, יקבלו השרים סקירה ביטחונית של הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירי צה"ל נוספים. הסיור מגיע לאחר שבישיבות הממשלה האחרונות מחו השרים על כך שהרמטכ"ל לא מצא לנכון להתייצב בפניהם ולמסור להם סקירה, וראש הממשלה בנימין נתניהו הצדיק את השרים וביקש שיבחנו מתי ניתן לתאם את המפגש עם הרמטכ"ל.
מזכיר הממשלה יוסי פוקס הבהיר אתמול לשרים כי "מדובר בביקור של הממשלה כולה יחד עם ראש הממשלה בבסיס, שיכלול סקירות ביטחונית מקיפות של הרמטכ"ל ובכירי צה"ל נוספים ומתן אפשרות לשרים לשאול שאלות כפי שמבקשים מזה שבועות ארוכים ובנוסף יכלול הביקור מיצגים מבצעיים שונים. על מנת שזמן הביקור כולו יוקדש לנושאים אלו בלבד של המאמץ המלחמתי וללא דיונים והצעות החלטה שעל סדר היום, זו לא תהיה ישיבת ממשלה מן המניין". השרים קיבלו המלצה ממזכירות הממשלה להגיע בלבוש חופשי ובנעליים נוחות.