מנהל בית הספר אל-עומריה ברמלה, עמאד זבארקה, נפצע הבוקר (יום שלישי) באורח קל עד בינוני מירי בשער המוסד החינוכי, בזמן כניסת התלמידים לתוכו. שעות ספורות אחרי הירי, המשטרה הודיעה על מעצר ארבעה תושבי לוד בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבות באירוע.

3 צפייה בגלריה
 עמאד זבארקה
 עמאד זבארקה
מנהל בית הספר שנורה, עמאד זבארקה
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בבית הספר ברמלה
זירת הירי בבית הספר ברמלה
זירת הפשע בכניסה לבית ספר. רמלה, הבוקר
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בבית הספר ברמלה
זירת הירי בבית הספר ברמלה
(צילום: מאיר תורג'מן)
העבריינים ארבו למנהל בכניסה לשער בית הספר, המרוחק כ-20 מטרים מהכביש שבו ההורים מורידים את ילדיהם. נציין כי בחודש יולי בשנה שעברה נרצח ברמלה אחיו של המנהל, חוסאם זבארקה. המשטרה עדיין לא תפסה את האחראים למעשה.
ובזמן שכוחות שיטור רבים פועלים בזירה, הורי התלמידים המודאגים גינו את הירי - וראש העיר מיכאל וידל שהגיע למקום ניסה להרגיע אותם. אב לילד בן 7 אמר כי "אשתי הורידה את הבן שלנו בכניסה, ומול העיניים שלהם ירו במנהל. הילד שלי חזר לאמא שלו בטראומה, אמר 'רצו לרצוח את המנהל שלי'". תלמידה בבית הספר אמרה: "ראיתי בן אדם עם מסכה על הפנים שיורה במנהל. מישהו אחר ישב באוטו וחיכה לו לברוח".
הורים רבים החזירו את ילדיהם הביתה אחרי התקרית, ואחד מהם הסביר כי "אני לא יכול לשלוח את הילדים שלי לשם באווירה כזו. זה יכול היה להסתיים ברצח של תלמידים ומורים. אין מי שיטפל באלימות ואין גבולות לעבריינים".
הורה אחר שלח לראש העיר הודעה וכתב: "זה מקרה חמור מאוד, אנחנו מבקשים שתעביר את הנושא למפכ"ל". אם לתלמידה בבית הספר אמרה: "באתי לאסוף את הילדה שלי בגלל מה שקרה. זה מנהל טוב, בן אדם טוב. הילדה מפחדת. אין אמונה, אין ביטחון".
ראש העיר וידל אמר: "האירוע קרה מחוץ לבית הספר והנושא בבדיקה. אני סומך על המשטרה, אנחנו נגלה מי עשה את זה. ביקשתי שהלימודים יימשכו כרגיל, יש כמה הורים שבאו לקחת את ילדיהם. לא ניתן לאף אחד לקלקל את שגרת החיים שלנו".