בית משפט השלום בראשון לציון האריך ב-8 ימים את מעצרם של מוסטפא אחמד ותאמר קוזמאר מג'לג'וליה, המזוהים עם ראש ארגון הפשיעה, עודה קוטייר. השניים חשודים בכך שזרקו רימון רסס לעבר כלא הדרים בשרון, וזאת בתגובה לחיפוש בתאו של קוטייר הכלוא במקום. בפרשה נחקר גם חשד לאיומים כלפי קצין בכיר בשב"ס. קוטייר עצמו ואסיר נוסף נעצרו גם הם הבוקר בהקשר לחשדות האלה.

באותה פרשה, בלשי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 עיכבו היום לחקירה עורכת דין בחשד ליצירת קשר בין עבריינים, שחלקם מרצים מאסר בבתי הכלא ותוך הפרת איסור יצירת קשר בין האסירים. לפי החשד, עורכת הדין איפשרה שיחות ועידה בין שני ראשי ארגוני פשיעה שכלואים בבתי כלא שונים, לאחר שחייגו אליה. עד כה נוהלה בנושא חקירה סמויה שהפכה הבוקר לגלויה.
עורכת הדין עוכבה לחקירה היום בשעה 7 בבוקר, ואחרי שעות של חקירה במשטרה הובאה לבית המשפט לדיון על שחרור בתנאים. לדבריה, "לא הבנתי למה הובאתי לפה לבית המשפט לעבור את ההשפלה הזאת. הסכמתי לכל תנאי השחרור של המשטרה, אבל התעקשו להביא לשופט, למה?".
גם שופט השלום מנחם מזרחי, הביע תמיהה מדוע הובאה עורכת הדין לבית המשפט, לתנאי שחרור בזמן שהיא הסכימה להם כבר בחקירה. השופט הסביר שיש סמכות לקצין משטרה לשחרר אותה באותם תנאים במשרדי החקירות מבלי להגיע לבית המשפט, וכי הדבר יכל להיעשות בתחנת המשטרה.
בסופו של דבר בהסכמת הצדדים היא שוחררה בתנאים מגבילים של הרחקה למשך 180 ימים ממעורבים בפרשה ומשני העבריינים הבכירים שהיא מייצגת בהליכי משפט שונים. השופט מזרחי שעיין בחומר החקירה אמר כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשודה". עוד ציין בהחלטתו לאסור את פרסום זהותה כי "מדובר בעורכת דין פלילית שחשודה בעבירות ברף התחתון. יש דרך לחקור עד תום".
עו״ד משה יוחאי, שהחל לייצג את עורכת הדין, אמר כי "לא ברורה התנהגות והתנהלות המשטרה הרי הם לא ייחסו לעורכת הדין חשד לעבירה פלילית. עורכי הדין הפליליים עושים מלאכתם נאמנה ולא ייתכן שהמשטרה תנסה להלך אימים על עורכי הדין, תעכב ותביא בלי שום סיבה לבית המשפט כאשר המשטרה יודעת שבמעשי עורכת הדין אין שום עבירה על החוק".
לגבי החשודים, טענה נציגת הימ"ר בדיון הארכת המעצר, רס"ב אורלי ארמה, כי המניע לזריקת הרימון לעבר כלא הדרים ב-29 בינואר "היה תולדה של חיפוש בתאו בכלא של עודה קוטייר ומציאת הסלולרי. מכך, התבצעו זריקות רימונים בשליחותו של עודה".
1 צפייה בגלריה
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום ראשון לציון
קוטייר עודה בהארכת מעצרו בבית המשפט השלום ראשון לציון
עודה קוטייר. כלוא בכלא הדרים
עו"ד תום הלפרין, המייצגת את החשודים, העירה כי קוטייר מכחיש את אחזקת הסלולרי ולדבריה הוא נמצא בתאו עם אסיר נוסף. לגבי השלכת הרימון והאיומים טענה עורכת הדין כי הם מכחישים מכל וכל את חשדות המשטרה. רס"ב ארמה הגיבה לטענות בבית המשפט ואמרה: "מדובר בפרשיה רגישה ומסובכת עם הרבה זרועות ופעולות חקירה רבות. המסוכנות מאוד גבוהה". עוד טענה המשטרה כי בעת מעצרו של מוסטפא בחדר במלון בתל אביב נתפס אקדח בתיקו.
נשיא בתי משפט השלום במחוז המרכז, השופט מנחם מזרחי, אמר בהחלטתו לגבי החשוד תאמר: "נטען כי החשוד יחד עם אחר זרק רימון לכלא כתגובה לחיפוש או מעשה אחר שנעשה בבית הסוהר. קיים חשד סביר הקושר את החשוד למעשים שמיוחסים. קיימת עילת מעצר ועילת המסוכנות אם ישוחרר ממעצרו יסכן את שלום הציבור".