הוריו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, שנהרג לפני כשנתיים מאבן שהושלכה על ראשו בפעילות מבצעית בשומרון, הגיעו אתמול (רביעי) לקריאת מגילת אסתר עם סיירת גולני, שבה שירת, במבוא דותן - סמוך לכפר יעבד שבו נפל עמית. גם ראש הממשלה נפתלי בנט השתתף בקריאת המגילה.
"עמית נפל קילומטר מהיישוב מבוא דותן", אמר אביו ברוך בן יגאל. "שר הביטחון דאז נפתלי בנט, שהספיד את עמית בלוויה, מלווה אותנו מאז. במקום הכי חשוך, במקום שבו החזיר את נשמתו לבורא - דווקא למקום הארור הזה הגענו ביחד עם אותו שר ביטחון, שהיום הוא ראש ממשלת ישראל. קראנו את מגילת אסתר ושמענו בפעם המי יודע כמה את גבורתם של אסתר ומרדכי, וזכרנו את העמלק והמן הרשע, שהמחבל הוא חלק מאותה שרשרת זדונית שרק רוצה לגרש אותנו מכאן".
2 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל
עמית בן יגאל
סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל
2 צפייה בגלריה
הוריו של עמית ז"ל עם ראש הממשלה נפתלי בנט וסיירת גולני
הוריו של עמית ז"ל עם ראש הממשלה נפתלי בנט וסיירת גולני
בנט עם הוריו של עמית ז"ל בקריאת המגילה במבוא דותן
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
"הערב, במקום לבכות, ישבנו אני ואשתי עם מפקדי ולוחמי חטיבת גולני בכלל והסיירת בפרט, שרנו וקראנו בגאווה את המגילה וכל המסר שטמון בה", הוסיף האב. האם נאווה רביבו אמרה: "מה יותר מדויק ויפה שבמקום שבו עמית נפל, אנחנו נקום ונשיר. כדי שעמית שלנו יידע שאבא ואמא קראו את המגילה ביחד עם כל החברים שלו".
הוריו של עמית, שהיה בן 21 במותו, החליט לאסוף לרגל חג הפורים, שאותו אהב במיוחד, 7,665 משלוחי מנות - כמספר הימים שבנם היה עמם. המטרה הושגה, וביומיים האחרונים חולקו משלוחי המנות בבתי חולים, בתי אבות ומוסדות שונים.
סמל-ראשון עמית בן יגאל, בן 21 מרמת גן, נהרג ב-12 במאי 2020 מאבן גדולה שהושלכה על ראשו בפעילות מבצעית למעצר ארבעה חשודים בכפר יעבד שבצפון-מערב השומרון - חודש לפני שאמור היה להשתחרר. בן יגאל, שחבש קסדה, פונה בניידת טיפול נמרץ למנחת המסוקים הקרוב ומשם הוטס לבית החולים רמב"ם שבחיפה - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
פורסם לראשונה: 23:18, 16.03.22