3 צפייה בגלריה
אמא של ראש הממשלה נפתלי בנט מתחסנת בפעם השלישית
אמא של ראש הממשלה נפתלי בנט מתחסנת בפעם השלישית
בנט ואמו מירנה
(צילום: שמיר אלבז)
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיש הבוקר (שלישי) תביעת דיבה על סך מיליון שקל נגד הרב רונן שאולוב. לטענת בנט, הרב הוציא את דיבת אביו, ג'יימס בנט, כשטען שיהדותו מוטלת בספק, ואת דיבת אמו, מירנה בנט, כשטען שאינה יהודיה. על כן, לשיטתו של הרב - בנט עצמו אינו יהודי. אתמול הגיש בנט תביעה דומה נגד פעיל הימין יגאל מלכה, כחלק מקמפיין שפתח נגד "מכונת הרעל" שהפיצה לדבריו שקרים נגדו בזמן כהונתו.
3 צפייה בגלריה
מתוך הטלגרם של בנט
מתוך הטלגרם של בנט
תמונה שהפיץ בנט מתוך דברים שנשא הרב
(מתוך טלגרם)
בנט טען כי הדרשה עליה חזר הרב שאולוב שבוע אחר שבוע "מהולה בכינויים וקללות מזעזעים", שנועדו לפגוע בו ובמשפחתו. הוא הוסיף כי ה"דרשה" של הרב "הצליחה" בגדול, וזכתה להפצה נרחבת ובלפחות 700 אלף צפיות בערוצים השונים. לפי בנט, "השקר הזה תפס אחיזה עמוקה בקרב ציבור גדול".
עוד טען ראש הממשלה לשעבר כי אמו קיבלה פניות רבות במהלך השנה החולפת ביחס לספקות לגבי יהדותה, ושהדבר גרם לה צער עמוק וכאב. הוא הוסיף כי אמו עמדה חסרת אונים מול השקר, שהופץ ברשתות החברתיות, וציין כי המשפחות של סבו וסבתו - הוריה של אמו - הן יהודיות מדורי דורות, ואף נרצחו בשואה בשל יהדותן.
בהודעה שהפיץ בנט, הוא הסביר כי גם ברגע זה, מי שמקליד בגוגל את המילים "אמא של בנט" יראה השלמה אוטומטית ל"נוצרייה", "גויה" ועוד. לטענתו, נתון זה משקף כי אלה החיפושים של ציבור המשתמשים בגוגל.
3 צפייה בגלריה
מתוך הטלגרם של בנט
מתוך הטלגרם של בנט
בנט: "מי שמקליד בגוגל את המילים 'אמא של בנט' יראה השלמה אוטומטית ל'נוצרייה'"
(מתוך טלגרם)
במהלך תפקידו כראש הממשלה, הסביר בנט, הוא נמנע מעיסוק בתביעות דיבה וסבר שתפקידו לספוג, אך ציין כי החליט כעת "לפעול בצורה אקטיבית נגד מכונת הרעל ונגד הפצת שקרים המרעילים את השיח הציבורי". בנט אף התייחס לרב ומסר כי "ראוי היה לרב שאולוב לשאת תחינה למחילה ממירנה בנט ולא להעמיק את הדיבה, ולהתחפר בשקריו כפי שעשה. הקב"ה אינו מוחל על עבירות בין אדם לחברו, מבלי שהחוטא מבקש מחילה מהמפגע".
זוהי אינה התביעה הראשונה שמגיש בנט נגד גורמים בעקבות "שקרים והכפשות" נגדו. אתמול כאמור הגיש ראש הממשלה לשעבר תביעה על סך 500 אלף שקל נגד פעיל הימין יגאל מלכה, בעקבות מה שהגדיר הפצת שקרים סדרתית נגדו.
מטעמו של בנט נמסר כי הפיצויים ייתרמו לעמותות של משפחות חללי צה"ל.