תיעוד: התוקפים רודפים אחרי הצעיר בכפר קאסם

בן 23 מכפר קאסם הותקף בחודש שעבר על ידי כמה בני אדם, שככל הנראה הכו אותו עם כלים מברזל. כתוצאה מהתקיפה, הוא נחבל קשות בכל חלקי גופו. הקורבן הגיש תלונה בתחנת משטרת כפר קאסם, ועל אף שהתקיפה תועדה במצלמות אבטחה - החקירה לא התקדמה. כעת, הוריו מותחים ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה: "הופקרנו". צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
לטענת ההורים, "התוקפים נתנו לבננו מכות רצח והוא הגיע לבית חולים, שם עשו לו תפרים. עד היום הוא מטופל רפואית ולא יוצא ללימודים ולעבודה. יש תיעוד למקרה המזעזע, אבל למרות הכול התוקפים עדיין משוחררים - כאילו לא עשו כלום. במקום שהמשטרה תעצור אותם, הם השאירו אותם מחוץ למעצר ולא נקטו נגדם בצעדים". הם הוסיפו כי "זה מראה שלמשטרה אין באמת כוונות לטפל באלימות קשה. ההתייחסות הכושלת ממחישה למה גל הרציחות בחברה הערבית ממשיך ללא ההפסקה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה בכפר קאסם
תיעוד התקיפה בכפר קאסם
תיעוד מהתקיפה בכפר קאסם
3 צפייה בגלריה
הפצוע מהתקיפה בכפר קאסם
הפצוע מהתקיפה בכפר קאסם
סבל מחבלות בכל חלקי גופו. הצעיר מכפר קאסם, לאחר התקיפה
עוד אמרו ההורים כי "העובדה שהמשטרה הפקירה את התיק נותנת אור ירוק לפושעים להמשיך באלימות כלפי אזרחים. לא מספיק לחקור אנשים שהיו מעורבים בתקיפה, ואחרי שעות לשחרר אותם בטענה שאין מספיק ראיות". לדבריהם, "הטיפול היה מזלזל. היינו במשטרה כמה פעמים, ולפעמים היו דוחים את התלונה ולא היו מקבלים אותנו.
"תמיד המשטרה טוענת שאין שיתוף פעולה, אבל בננו דיבר על הכול ולא חסך דברים. אם במשטרה יטענו אחרת, אז הם משקרים. בסופו של דבר הקורבן סובל לבד. אנחנו בטוחים שאם יהודי היה מותקף בכפר קאסם על ידי אותם אנשים, המשטרה הייתה עוצרת אותם מיידית ולא אומרת שאין ראיות".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל מעשה אלימות וכל תלונה בהקשר זה נבדקת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. למרות שלעתים קרובות נתקלת המשטרה בהיעדר שיתוף פעולה מצד תושבים רבים שבוחרים שלא להגיש תלונה, המשטרה היא זו שפועלת מיוזמתה במישור הסמוי והגלוי בכדי לאתר את החשודים ולהעמיד אותם לדין במטרה לשמור על ביטחונם האישי של התושבים".
על מקרה התקיפה בכפר קאסם, מסרה המשטרה כי "עם קבלת הדיווח, פתחה המשטרה בחקירה יסודית שכללה ביצוע מגוון פעולות חקירה, בהן גביית עדויות, עימות, חקירת חשודים, מעצרם והבאתם בפני בית משפט - שהחליט על שחרורם בתנאים מגבילים".
עוד נמסר כי "מטבע הדברים, איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי טיב חלק מהעדויות העלה קושי ראייתי משמעותי. על אף שבמשך זמן נתקלה המשטרה בהיעדר שיתוף פעולה מצד הקורבן, אנו נמשיך לחתור לחקר האמת גם אל מול מגבלות משמעותיות אלו".