צעיר שחלה בסרטן והופנה להליך של שימור פוריות נחרד לגלות כי בשל תקלה שאירעה בבנק הזרע במרכז הרפואי כרמל בחיפה, מנות הזרע שלו הופשרו ואינן ראויות לשימוש - וכעת הוא תובע את בית החולים ואת קופת החולים כללית בגין רשלנות.
לפי כתב התביעה, בינואר 2020 אירעה תקלה חמורה באחת ממערכות האחסון בבנק הזרע של בית החולים, וכתוצאה מכך הופשרו כ-150 דגימות זרע, בהן גם של מטופלים אונקולוגיים שמקפיאים דגימות זרע לטובת פוריות עתידית.
1 צפייה בגלריה
דגימת זרע
דגימת זרע
דגימת זרע
(צילום: shutterstpck)
אותו צעיר פנה לאחרונה לבית משפט השלום בחיפה, ותיאר בכתב התביעה את "עוגמת הנפש, החששות, החרדה, התסכול והעצב הרב", כלשונו, שנגרם לו כתוצאה מהתקלה בבית החולים.
"התחושות מאוד לא נעימות", אמר התובע, שדורש פיצוי בגין פגיעה באוטונומיה, בפריון העתידי, עוגמת הנפש ונזקים לא ממוניים נוספים. בכתב התביעה צוין כי הנזק שנגרם כתוצאה מרשלנותם של המופקדים על בנק הזרע, שמחויבים לנקוט אמצעי זהירות כדי שמקרה כזה לא יתרחש. התובע השאיר בידי בית המשפט את קביעת הפיצויים - שיכולים להגיע עד 2.5 מיליון שקל.
עו"ד איתן פלגעו"ד איתן פלג
"אני חושב שהמוסדות הרפואיים מצופים לחשוב מראש על מערכות הגנה אמינות, שימנעו מחדלים כמו שקרו כאן", הוסיף. "אני מקווה שגם התביעה תתרום לכך שמקרים חמורים כאלה לא יחזרו".
עורך דינו של התובע, איתן פלג, ציין כי מדובר בתביעה ראשונית במקרה שכזה, אך העריך שבתקופה הקרובה יוגשו תביעות נוספות.
מבית החולים כרמל נמסר בתגובה כי "כתב התביעה יטופל כמקובל".