בכי, צרחות, איומים בעונשים, שקרים להורים: בהקלטות שהגיעו לידי ynet עולה תמונה קשה על שאירע בפעוטון "לולי של אורלי" בפתח תקווה, שבו מנהלת המעון הפרטי ובתה הגננת חשודות בהתעללות בילדים הקטנים, בתקיפה ובאי-דיווח. היום (ה') הותרו לפרסום שמות החשודות - האם אורלי דוידוביץ' (55) ובתה דניאל לייבוביץ' (30), אם לפעוט בן שנה. בסרטון, שאף הוא נחשף ב-ynet, נראית הגננת דניאל מניפה פעוטה מהלול באמצעות חולצתה, כאילו הייתה חפץ.
מאחת ההקלטות עולה שהגננת דניאל שמה חיתולים לילדים גמולים, מבלי שההורים ידעו על כך. "אמרתי לא לשים לפני שהורים באים", כעסה עליה אמה, והיא ענתה: "אבל אני לא יכולה. אני לא יכולה להיות עם כל הילדים, גם לדאוג שלא יהיה בכי, גם לתת להם לאכול, גם וגם וגם וגם. אני לא יכולה, יש לי רק שתי ידיים. אז תיכף היינו אולי מנקות קקי מהרצפה? את היית מנקה קקי מהרצפה?".


3 צפייה בגלריה
תיעוד מ"פעוטון הזוועות" בפתח תקווה
תיעוד מ"פעוטון הזוועות" בפתח תקווה
נושאת באמצעות החולצה, כאילו היה חפץ
אמה המנהלת אורלי ענתה לה, תוך שהיא למעשה מבהירה שתשקר להורים: "אני אגיד שאני לא ידעתי, אני לא אסביר, אני אגיד שאני לא הייתי פה". הבת הגננת הגיבה: "אני לא אעבוד כמו בת זונה וגם אנקה קקי מהרצפה".
בהמשך ההקלטה נשמעת אחת מהן אומרת: "היינו צריכות להכריח אותה, אין דבר כזה לא רוצה להיכנס לשירותים בבוקר. היא לא מחליטה". אחר כך היא אומרת לילדה עצמה: "אין דבר כזה שלא הולכים לעשות פיפי בשירותים. את שומעת? את לא אומרת לי יותר לא. אין דבר כזה לא לעשות פיפי בשירותים, אין חיה כזאת. הם היו בבית עכשיו אז כל דבר הם יגידו לא. בבית פינקו אותם".
בהקלטה נוספת נשמע איום לעבר הילדים: "אני אבוא עוד מעט ומי שלא יצבע יקבל עונש ממני. אם אני אבוא ואת לא תצבעי יפה, תקבלי עונש". בהמשך צועקת אחת הגננות על ילדה "תלכי מפה כבר, תלכי מפה כבר" - ואז במשך דקות ארוכות נשמעות צרחות ולצדן בכי קורע לב.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר למנהלת פעוטון וביתה הגננת החשודות בהתעללות בפעוטות בגן בפתח תקווה
הארכת מעצר למנהלת פעוטון וביתה הגננת החשודות בהתעללות בפעוטות בגן בפתח תקווה
שתי החשודות, בבית המשפט
(צילום: אביגיל עוזי)
3 צפייה בגלריה
אורלי דוידוביץ'
אורלי דוידוביץ'
"הגן שלנו מגנה אלימות". מנהלת המעון הפרטי, אורלי דוידוביץ'
בריאיון לאולפן ynet סיפר אב לפעוט בן שנה וארבעה חודשים שהיה בפעוטון כי לא הייתה לו - או למי מההורים - דרך לדעת על המתרחש בגן. "הלכנו למשטרה וצפינו בסרטונים מחרידים", אמר. "הילד אהב ללכת לאותה הגננת שעשתה לו את כל הדברים הנוראיים האלה. אל תסמכו על החוש האימהי או האבהי. אין דרך לדעת את זה".
החוק אוסר על האב לפרט על ממצאי החקירה שידועים לו, והוא הסכים רק לומר שהילד שלו היה כאוב: "התייחסו אליהם כחפצים, פחות או יותר. יצור חי לא אמור לעבור דבר כזה". הוא אמר כי בכוונתו להתמקד עכשיו בשיקום של בנו, בין אם בעזרת עובדת סוציאלית או רופאים מקצועיים.
סיון מדרי, ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, אמרה: "אנחנו מלווים את ההורים מהרגע הראשון ולפי מה שאני מבינה הסרטונים מזעזעים. מה עוד צריך לקרות כדי שחברי הכנסת יבינו שיש פה מגפה? פעם אחר פעם הדיון על החוק שלנו להחמרת ענישה נדחה, חברי כנסת ושרים שהבטיחו הבטחות נעלמו. הגיע הזמן שהנושא של התעללות בילדים יילקח יותר ברצינות, אחרת נמשיך לראות עוד ועוד ילדים מרוסקים".
מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי אספה ממצאים המעלים חשד ממשי לאלימות פיזית קשה, בכמה מועדים שונים, כלפי כמה פעוטות. מעצרן של המנהלת ובתה הוארך עד 13 בפברואר ואתמול הוצא לגן צו סגירה מינהלי שבו נכתב כי "הגן ייסגר באופן מיידי, לאור אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת".
במשטרה אמרו כי "החקירה נמצאת בעדיפות עליונה, נוכח ממצאיה והיות הקורבנות חסרי ישע, כאשר בכוונתנו להוסיף ולבחון את חומרי התיעוד לאורך תקופה ארוכה, לצד המשך חקירת החשודות במהלך כל סוף השבוע, במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי מלוא חומרת הדין עמן".