3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AP)
הירידה במספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיכה ומספרם הערב (חמישי) עומד על 318. בשיא הגל הרביעי הגיע מספר החולים הקשים ל-766, ובתחילת החודש עמד מספרם על 611. כלומר, תוך כשלושה שבועות צנח מספר החולים הקשים בכמעט מחצית. גם במספר חולי הקורונה המונשמים נמשכת הירידה ומספרם הערב עומד על 149.
לפי נתוני משרד הבריאות, מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,035 חולי קורונה. היום טרם התקבל דיווח על נפטרים, אך אתמול נפטרו שישה חולי קורונה – ארבעה מהם לא מחוסנים, אחד עם חיסון שלא בתוקף ואחד עם חיסון בתוקף. פרט לנפטר אחד שלא חוסן, כל הנפטרים האחרים היו בני יותר מ-60.
3 צפייה בגלריה
ילדים מתחסנים
ילדים מתחסנים
ירידה חדה במספר המתחסנים. מתחסנת בנתניה
(צילום: עידו ארז)
במקביל, 596 ישראלים קיבלו מאז חצות תשובה שהם חיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-40 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הזמני עומד על כ-1.4%.
בגזרת החיסונים עולה כי 2,414 ישראלים קיבלו היום את מנת החיסון השלישית. מאז תחילת החודש קיבלו כ-465 אלף ישראלים את מנת הבוסטר, אך בשבועיים האחרונים חלה ירידה חדה מאוד במספר המתחסנים.
723 ישראלים הגיעו לקבל מאז חצות את מנת החיסון הראשונה. מתחילת החודש קיבלו 89,347 ישראלים את מנת החיסון הראשונה וגם כאן חלה ירידה במספר המתחסנים. בנוסף קיבלו 61,419 ישראלים את מנת החיסון השנייה במהלך אוקטובר.
3 צפייה בגלריה
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
התיירים יחזרו ב-1 בנובמבר. נתב"ג
(יאיר שגיא)
בצהריים הוחלט בדיון אצל ראש הממשלה נפתלי בנט כי ישראל תאפשר כניסת תיירים בודדים, מחוסנים ומחלימים החל מ-1 בנובמבר. ההחלטה כפופה לאישור קבינט הקורונה. למתווה הוכנסה הסתייגות בעקבות גילוי הווריאנט החדש - והוחלט שלא להכיר בינתיים בחיסון הרוסי. כמו כן נכון לעכשיו לא תאושר כניסה של תיירים ממדינות שבהן יש התפשטות של תת-הזן AY4.2.
ישראל צפויה להכיר בשורת חיסונים נוספים של חברות שלא נעשה בהן שימוש בארץ. מלבד מחוסנים בשתי מנות של פייזר, מודרנה ואסטרזניקה, גם מחוסנים בחיסונים הסיניים סינובאק וסינופארם (וחלפו שבועיים מהחיסון השני), ותיירים שחוסנו בחיסון אחד של ג'ונסון אנד ג'ונסון יוכלו להיכנס לארץ.