2 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה השלישית לקורונה
מתחסנים במנה השלישית לקורונה
החיסון של פייזר
(צילום: AFP)
חברת פייזר הודיעה הבוקר (יום שני) כי תבקש לאשר את החיסון לקורונה שפיתחה גם בקרב ילדים בני 11-5.
לפי ההודעה של החברה האמריקנית, החיסונים של פייזר נמצאו יעילים והניסוי שנערך בקרב קבוצת גילים זו הסתיים בהצלחה. לפיכך, פייזר תעביר את הבקשה הנוגעת לילדים למנהל התרופות והמזון האמריקני -FDA.
החיסון שפיתחה פייזר בשיתוף חברת ביונטק זמין בכל רחבי העולם לכל ילד מעל גיל 12, אך מכיוון שברחבי העולם התברר כי זן הדלתא גורם להדבקה נרחבת יותר בקרב תלמידים ששבו בתקופה זו לספסל הלימודים, ממתינים הורים רבים בציפייה מלווה בחששות לחיסונים לילדים בגילים הצעירים יותר.
במסגרת הניסוי שביצעה החברה בקרב ילדים בבתי ספר יסודיים, בדקה פייזר מתן מינון נמוך בשליש מהזריקה שניתנת כעת לכלל הציבור מגיל 12 ומעלה. ד"ר ביל גרובר, סגן נשיא בכיר בפייזר, אמר לסוכנות הידיעות AP כי לאחר מתן המנה השנייה, הנסיינים בני 5 עד 11 יפתחו רמות נוגדנים חזקים לא פחות מאלה שפיתחו בני נוער וצעירים.

הבכיר בחברת פייזר ציין עוד כי הניסוי שנעשה בגילים הצעירים הוכיח את עצמו כבטוח והתגלו בו תופעות לוואי קלות שדומות לאלו שנמצאו בקרב בני נוער וצעירים בגילים 16 עד 25 - כאבים בזרוע או עלייה קלה בחום. "אני חושב שפגענו ב'נקודה המתוקה'", אמר ד"ר גרובר, בעצמו רופא ילדים.
הוא הוסיף כי בפנייה שתיעשה עד סוף ספטמבר ל-FDA, תבקש פייזר לאשר בשלב ראשון שימוש חירום בחיסון לקבוצת הגילים הצעירה, וכעבור זמן קצר תיעשה פנייה דומה לגורמים הרגולטורים באיחוד האירופי ובבריטניה.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל פייזר אלברט בורלא חיסון ל קורונה
מנכ"ל פייזר אלברט בורלא חיסון ל קורונה
"חדשות מרגשות עבור משפחות". מנכ"ל פייזר בורלא
(צילום: AP)
מדינות רבות במערב המתינו בקוצר רוח להוכחה שממנה ניתן להסיק מה המינון הנדרש שיכול להינתן בצורה בטוחה לגילים הצעירים. לעומת זאת, קובה הייתה פורצת דרך כשהחלה בשבוע שעבר לחסן פעוטות בני שנתיים עם חיסון מקומי. גם הרשויות הרגולטוריות בסין אישרו לשתי חברות מקומיות לחסן פעוטות מתחת לגיל 3.
"אני מרגיש תחושה גדולה של דחיפות בלאפשר את מתן החיסון לילדים מתחת לגיל 12", אמר בכיר פייזר ד"ר גרובר. "יש דרישה עצומה של הורים להחזיר את החיים של הילדים שלהם למצב רגיל".
מנכ"ל פייזר אלברט בורלא אמר כי "מדובר בחדשות מרגשות עבור משפחות". הוא הוסיף כי "מאז יולי, עלו מספר מקרי הקורונה בקרב ילדים בארה"ב בכ-240%, מה שמדגיש את הצורך הבריאותי בחיסון. תוצאות הניסוי הללו מהוות בסיס חזק לבקשת אישור החיסון שלנו לילדים בני 11-5, ואנו מתכננים להגיש אותה ל- FDA ולרגולטורים אחרים בהקדם".