1 צפייה בגלריה
ניהאד ברגותי
ניהאד ברגותי
ההרוג ניהאד ברגותי
פלסטיני נהרג בצהריים (שלישי) מאש צה"ל במהלך עימותים עם כוחות הביטחון בכפר נבי סאלח שליד רמאללה. ההרוג, ניהאד ברגותי מהכפר עין, ריצה בעבר עונש מאסר בישראל בגין עבירות ביטחוניות.
הוא נפצע באורח קשה לאחר שנורה בפלג גופו העליון, ופונה לבית חולים שבו מת מפצעיו כעבור זמן מה. "היזהרו מלמות מוות טבעי", כתב ברגותי בדף הפייסבוק שלו. "תמותו רק בין גשם של כדורי עופרת".
מצה"ל נמסר בתגובה כי "כ-20 מפירי סדר פלסטינים יידו אבנים והתפרעו ליד עמדת פילבוקס בכניסה לכפר". עוד נמסר כי "כוח צה"ל שפעל במקום הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. נבדקת הטענה על הרוג פלסטיני".
ביום ראשון בערב נהרג בכפר הפלסטיני סילת אל-חארית'יה ליד ג'נין הנער מוחמד אבו סלאח (17) מירי של כוחות הביטחון לעבר חמושים פלסטינים שפתחו באש לעבר כוחות צה"ל. הכוחות נכנסו לכפר על מנת להרוס את ביתו של המחבל מחמוד ג'ראדאת - אחד מחברי החוליה שרצחו את יהודה דימנטמן בדצמבר האחרון בחומש.
עשרות לוחמי צה"ל ומשמר הגבול נכנס לכפר, ובשלב מסוים התעמתו מאות פלסטינים עם הכוחות בכמה מוקדים. הנער אבו סלאח נפצע קשה במהלך חילופי האש במקום. הוא פונה לבית חולים בג'נין, ובהמשך מת מפצעיו.