1 צפייה בגלריה
המשטרה: עם התפתחות החקירה התקבלו תלונות נוספות"
המשטרה: עם התפתחות החקירה התקבלו תלונות נוספות"
המשטרה: עם התפתחות החקירה התקבלו תלונות נוספות"
(צילום: shutterstock)
המשטרה חוקרת חשד שגננת התעללה בתינוקות ובפעוטות בגן בבאר יעקב - כך נודע היום (ב') ל-ynet. החקירה החלה לפני כשבועיים וחצי, לאחר ששלוש סייעות והורים לתינוקות ופעוטות בני חצי שנה עד שנה וחצי התלוננו במשטרת רמלה על חשד לאלימות מילולית ופיזית כלפי הילדים. הגננת החשודה נחקרה והורחקה מהגן. היא מכחישה את המיוחס לה. היום צפויה המשטרה לחקור פעם נוספת את בעלת הגן ואת הגננת החשודה, ובכוונת החוקרים לעמת אותן עם חומרי החקירה.
לפני כשבועיים, בעקבות התלונות, אספו שוטרים את המצלמות שהותקנו בגן וסרקו את תוכנן. גורם המעורה בחקירה אמר כי בסרטונים מהמצלמות "לא רואים אלימות פיזית כלפי הילדים. אפשר להגדיר זאת כיחס אגרסיבי או אלימות מילולית כלפי הילדים".
מלבד הגננת נחקרה גם בעלת הגן. היא השעתה את הגננת החשודה ובשבוע שעבר סגרה את קבוצת הגיל של תינוקות עד שנה וחצי. הקבוצה השנייה, של בני שנה וחצי עד שלוש, ממשיכה לפעול כרגיל, עם גננת וסייעות אחרות.
אב לאחת הפעוטות בגן סיפר: "אנחנו לא ישנים מאז שסייעת שעבדה ועזבה את הגן סיפרה לנו על מה שעושה הגננת לילדה שלנו. אחת האימהות שעברה על המצלמות יחד עם מנהלת הגן מספרת איך הגננת מושכת בכוח את הילדה. אשתי לא מפסיקה לבכות. שסיפרו לנו שראו שהגננת מטלטלת את הילדה".
אמא אחרת תיארה חלק ממה שתועד במצלמות: "הגננת מושיבה ילדים הרבה זמן מול הואכל ואוסרת עליהם לגעת באוכל. אם ילד בוכה, היא אוסרת לגשת אליו כדי שלא יתרגל".
הורים נוספים סיפרו כי הגננת נהגה לצרוח על הילדים. לדברי ההורים, "היינו מאוד מרוצים מהגן הזה עד שהסייעות סיפרו מה מסתתר בתוך הגן, מצד הגננת. המנהלת ידעה כל מה שקורה שם והתעלמה".
עו"ד עופר אלמוג המייצג את בעלת הגן מסר: "מרשתי הינה בעלים של כמה גנים זה שנים רבות ויש לה מוניטין רב בתחום. היא זו שהזמינה את ההורים לצפות בקלטות בגן. מרשתי נותנת אמון מלא בעבודת המשטרה ומשתפת פעולה בכל מה שיידרש על מנת להגיע לחקר האמת".
עו׳ד אבי עמירם המייצג את הגננת: "הגננת עוסקת מזה 20 שנה בחינוך פעוטות תוך מסירות יוצאת דופן ודאגה עצומה לרווחתם ולשלומם. הורים רבים הביעו בה תמיכה ואף יתרה מכך ביקשו פעם אחר פעם לשבץ את ילדיהם אצלה כגננת. הגננת השיבה לשאלות החוקרים ושללה מכל וכל חשד לאלימות תוך הענקת הסברים משכנעים, אני סמוך ובטוח כי בתום החקירה יאמצו החוקרים את גירסתה".
מהמשטרה נמסר: "עם התפתחות החקירה התקבלו תלונות נוספות, לרבות של סייעת בסופ"ש האחרון. ממצאים אלה נבחנו על ידי צוות החוקרים ובהתאם לצורכי החקירה זומנו מנהלת הגן והגננת. בתום החקירה ובהתאם לממצאיה יועברו כלל החומרים לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".