2 צפייה בגלריה
הצעת לחלוקת ועדות הכנסת
הצעת לחלוקת ועדות הכנסת
חלוקת החברים בוועדות, נכון לעכשיו
עתירה לבג"ץ, החרמת הכנסת לחלוטין או מלחמה על כל חוק: באופוזיציה זועמים על חלוקת הוועדות מצד הקואליציה, ועל הייצוג הדל שקיבלה מפלגת הליכוד לטענתה עבור 29 המנדטים שלה בכנסת - כמו גם על הפערים שנקבעו בוועדות ביחס שבין הקואליציה לאופוזיציה. בקואליציה, מנגד, טוענים כי הליכוד הוא זה שהתחיל בפגיעה באופוזיציה בשנות שלטונו - וכי המתווה שמוצע כעת דווקא נדיב יותר כלפי האופוזיציה משהיה בעבר.
הבוקר (יום שלישי) נמשכות השיחות באופוזיציה סביב השאלה איך להגיב למצב שבו קיבל גוש נתניהו רק שלוש ועדות זניחות יחסית בכנסת. האופוזיציה קיבלה את הוועדה לקידום מעמד האישה (שנמסרה לרשימה המשותפת), הוועדה לביקורת המדינה (שעל פי חוק מיועדת תמיד לאופוזיציה) ובנוסף ועדת המדע והטכנולוגיה. בנוסף, טוענים בליכוד כי הייצוג שלהם בוועדות חשובות קטן מאוד ביחס לכוחם בכנסת. כך למשל, הם מוחים על כך שבוועדת הכספים ובוועדת הכנסת קיבל הליכוד שני נציגים בלבד.
2 צפייה בגלריה
חברי אופוזיציה בראשות ועדות קבועות
חברי אופוזיציה בראשות ועדות קבועות
חלוקת הוועדות בכנסות קודמות
(באדיבות המכון הישראלי לדמוקרטיה)

גם על חלוקת סגני יו"ר הכנסת זעמו תחילה בגוש נתניהו, אחרי שקיבלו רק שני סגנים - ואילו הסגן השלישי של האופוזיציה נמסר לרשימה המשותפת, שלא שייכת לגוש. בהמשך קיבל הגוש סגן יו"ר נוסף, כך שבסך הכל האופוזיציה קיבלה ארבעה סגני יו"ר.
באופוזיציה זועמים לא רק על מספר התפקידים הקטן, אלא גם על הדילים שנסגרו עם הרשימה המשותפת שקיבלו חלק מתפקידי האופוזיציה - אבל בפועל בחלק מהמקרים דווקא משתפים פעולה עם הקואליציה.
בקואליציה טוענים שמדובר במתווה משודרג ביחס למתווים קודמים שהוצעו על-ידי האופוזיציה הנוכחית בשעה שהיא עצמה הייתה בשלטון. לדברי גורמים בקואליציה, הזלזול בעבודת האופוזיציה הוא נוהג שנולד על-ידי הליכוד והחלוקה כיום נדיבה יותר מעבר.
לפי המכון הישראלי לדמוקרטיה, בארבע הכנסות שקדמו לכנסת זו מספר הוועדות שניתן לאופוזיציה היה בין שתיים (בכנסת הקודמת) לשלוש (באלו שלפניה).

בליכוד תוקפים בחריפות את ההתנהלות ושוקלים כיצד להגיב למהלך. אתמול בישיבת הסיעה אמר ח"כ דודי אמסלם כי לדעתו יש להחרים לחלוטין את הכנסת כצעד מחאתי. במסגרת זאת מציע אמסלם לא להגיע לדיונים ולהצבעות, ולאפשר לקואליציה להתנהל לבדה. חלק מחברי הכנסת הציעו לעתור בנושא לבג"ץ, צעד שהוביל גם הוא למחלוקת, שכן יש שסברו שאין לתת לבג"ץ כוח של מחוקק או לאפשר לו להתערב בענייני הכנסת.
לטענת חברת הכנסת מירי רגב, "התנהלות הקואליציה כלפי האופוזיציה היא לא כוחנות, היא עריצות. מעולם לא התנהלה ככה כנסת. כל כללי המשחק הדמוקרטי נרמסו על-ידי הקואליציה. שוחחתי על כך עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. אנחנו חייבים לפנות לבג"ץ נגד העריצות של הקואליציה, שמונעת מהאופוזיציה למלא את תפקידה כפי שנדרש במשטר דמוקרטי. תתביישו לכם".
חבר הכנסת שלמה קרעי הוסיף: "‏מדובר במפתח מעוות ודורסני. הקואליציה לקחה לעצמה רוב משמעותי בוועדות הרציניות, שלא משקף את יחסי הסיעות, ונתנה לאופוזיציה חברים כנגד זה בוועדות ללא סמכות אמיתית כמו קליטה ומדע. כל זה מעבר לדורסנות בראשות הוועדות, ומעבר לשליטה ללא עוררין של אביגדור ליברמן בוועדת הכספים עם ממלאי מקום".