תיעוד מחילופי האש בעיר ג'נין, הבוקר

סיירת גולני וכוח מסתערבים עצרו לפנות בוקר (יום שני) שני פעילי חמאס בפעילות בעיר ג'נין - לראשונה מאז מבצע "בית וגן" שהתקיים בתחילת החודש. במהלך הפעולה התנהלו חילופי אש בין מחבלים חמושים לכוחות, שלא נכנסו למחנה הפליטים.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מחילופי אש בין צה"ל למחבלים בג'נין
תיעוד מחילופי אש בין צה"ל למחבלים בג'נין
כוחות צה"ל בג'נין, הבוקר
מאז המבצע של צה"ל בג'נין, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים פועלים בעיר נגד פעילי הטרור, בעוצמה ובמהירות שהפתיעו לטובה את ישראל. עם זאת, הפעילות של הרשות הפלסטינית עדיין מתנהלת בעיר ולא במחנה הפליטים, ובצבא מעריכים כי בחודש הקרוב יחודשו הפעילויות של צה"ל נגד מחבלים ותשתיות טרור גם במחנה.
ל-ynet נודע בשבוע שעבר כי גורמים במערכת הביטחון מזהים שהחמושים הפלסטינים במחנה הפליטים מנסים לשקם את ההריסות ממבצע בית וגן, בדגש על תשתיות, ייצור מטענים רבי עוצמה והטמנתם ואיסוף אמל"ח מחודש.
רגע אחרי שיצא הדחפור האחרון של צה"ל בתחילת החודש ממחנה הפליטים בג'נין הגיעו אנשי הרשות הפלסטינית ופתחו במבצע משילות. זה היה, כך מסתבר בדיעבד, חלק ממטרות המבצע בצה"ל. המנגנונים עצרו עשרות פעילי טרור במחנה הפליטים והחלו להראות משילות ואכיפת סדר ציבורי ברחובות העיר.
השיא הגיע בביקורו של יו"ר הרשות אבו מאזן בעיר, שחיזק את מעמדה החלש של הרשות במחנה הפליטים. אלא שמבחינת צה"ל לא הכל נשאר, או יכול להישאר, בידיים של הפלסטינים. מאז המבצע, לא פעלו כוחות צה"ל במחנה הפליטים. גורמי ביטחון מסבירים כי לצד ההתעצמות מחדש במחנה הפליטים יש ניסיון שלא לפגוע בניסיונות של הרשות לחזור ולמשול בג'נין - דבר שהוא אינטרס ביטחוני ישראלי מובהק.