כמה מפגינים, בהם משפחות חטופים, חסמו הבוקר (חמישי) במשך כ-20 את נתיבי איילון בשני הכיוונים בתל אביב, באזור מחלף לה גווארדיה. במקום נעצרה אישה שהשליכה לעברם ביצים, לצד אחד המפגינים.

2 צפייה בגלריה
חסימה איילון של משפחות החטופים במחלף לה גארדיה
חסימה איילון של משפחות החטופים במחלף לה גארדיה
חסימה איילון של משפחות החטופים במחלף לה גארדיה
(צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים)
בחסימה השתתפו יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן; אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר; יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון; שי מוזס, אחיינו של החטוף גדי מוזס; וזהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר.
החסימה התבצעה בשיתוף עם מפגינות מתנועת "מחאת הנשים", שמסרה כי "כניסה לרפיח - משמעותה ויתור על חיי החטופים. אחרי שהבטיחו לנו במשך חצי שנה שרק הלחימה תחזיר את החטופים - כולנו מבינות היום שהדרך היחידה להציל את מי שאפשר עוד להציל היא אך ורק בעסקה".
המפגינות הוסיפו פנייה להנהגת המדינה: "אנחנו קוראות מכאן לראש הממשלה ולקבינט: אל תיכנעו ללחץ של קיצוניים שמשתמשים בחטופים כתירוץ להמשיך לחרחר מלחמה. זה הזמן לבחור בחיים. מי שהפקיר - חייב להחזיר. עסקה עכשיו!".
במהלך החסימה, המפגינות סיפרו כי אישה עם וסט כתום, שייתכן כי עבדה במקום, החלה לזרוק לעברן ביצים מכמה קרטונים שככל הנראה הכינה מראש. כאמור, האישה נעצרה, כמו גם אחד המפגינים.
2 צפייה בגלריה
חסימה איילון של משפחות החטופים במחלף לה גארדיה
חסימה איילון של משפחות החטופים במחלף לה גארדיה
"הדרך היחידה להציל את החטופים - בעסקה". המפגינים באיילון
(צילום: טל שחר)

בתוך כך, מוקדם יותר הבוקר ‎מוקדם יותר הבוקר הציבו פעילות מ"מחאת הנשים" תמונות ענק של חטופות הנמצאות בשבי חמאס מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בקריאה: "תסתכל להן בעיניים. העיניים עליך - עסקה עכשיו!". תנועת המחאה מסרה כי המיצב מול מעון ראש הממשלה מגיע ‎על רקע הדיווחים על דשדוש ועיכובים בעסקה לשחרור החטופים.
‎מ"מחאת הנשים" נמסר: "בוקר רע מאוד ראש ממשלת ישראל, בוקר שבו אחיות ואחים שלנו שנחטפו במשמרת שלך מציינים 209 ימים במנהרות בעזה. תסתכל להן בעיניים כשאתה קם בבוקר, בבית שלך, בזמן שהן עברו עוד לילה של אימה בעזה. אנחנו פה כדי להזכיר לך גם הבוקר שהעיניים שלהן ושלנו עליך, ועל כל הקבינט. עסקה - עכשיו!".