מאות בני אדם שבילו הבוקר (שבת) במסיבת טבע בקיבוץ רעים שבעוטף עזה תועדו נסים על נפשותיהם - בעקבות מתקפת הפתע של ארגוני הטרור מרצועת עזה על ישראל. ליאור, שבילתה באירוע ומסתתרת בשטח עם תשעה אנשים נוספים, אמרה ל-ynet: "אנחנו לא מבינים מה קורה, אנחנו פשוט מסתתרים ושומעים יריות. אנחנו בין הקיבוצים באזור נירים, לא רחוקים מהמכוניות, אבל אומרים שמצאו גופה שם ואנחנו מפחדים לנסות להגיע לשם". צפו בתיעוד:

בתיעוד נראים מאות בני אדם רצים בשטח מדברי פתוח, ורכב שעובר במקום מציע לסייע ולהסיע חלק מהם. חלק מהמבלים הסתתרו במקומות סמוכים מהחשש שיש מחבלים בקרבת מקום. אורי שהשתתף במסיבה ופונה לבית החולים ברזילי עם רסיסים בידו סיפר: "זה היה טבח. המחבלים ירו בנו מטווח אפס. ראיתי המון הרוגים לידי. ראינו ממש את המחבלים כשהם יורים מטווח אפס. התחבאתי במכונית שעתיים עד שהגיע רכב של חיילים שחילצו אותי והביאו אותי לבית החולים".
אורי בן ה-22 מתל אביב היה עם חבריו במסיבה ברעים ועזב עם תחילת שיגורי הרקטות. במהלך הבריחה נקלעו לירי של המחבלים – וחברו נהרג. אימו סיפרה ל-ynet: "הוא התקשר ואמר שהם נמלטים ויש יריות ואז הטלפון התנתק. כמה רגעים אחר כך הוא סיפר שפגעו בהם. אורי נפצע ביד והחבר שלו חטף כדור או רסיס בראש. הוא ניסה להציל אותו וממש שמענו אותו על הקו מנסה להציל אותו, לשים לו חסם, אבל הוא כבר איבד דופק. הוא נשאר ברכב במשך שלוש שעות עד שחילצו אותו. הוא ראה את החבר שלו מת לו מול העיניים, הוא בכה וצעק. רק אחרי כמה שעות באו שוטרים לעזור לו. בסוף הגיע אזרח חמוש שעזר לו להתפנות לבית החולים ברזילי".
ניר ביליק, שבתו נועם בת ה-23 הייתה במסיבה, הוסיף: "היא מתחבאת ביער עם עוד חמישה אנשים והם מחכים לחילוץ. ירו להם על האוטו. חבר שלה נפצע מכדור בכתף והם מחכים. היא סיפרה שהרעש של היריות קצת מתרחק מהם, אבל הם מפחדים לצאת החוצה. היא ראתה במסיבה מישהי שחטפה כדור בבטן ממש לידה. היא התקשרה אלינו ב-7:00 בבוקר ושמענו צעקות ואז במשך שעתיים אבד איתה הקשר".
אילון (26), שחגג במסיבה, סיפר: "הייתי גמור וישנתי באוטו. בזריחה בערך התעוררתי מבומים. כל השירות שלי הייתי בעזה ובחיים לא ראיתי דבר כזה. מאות טילים שעוברים לנו מעל הראש, ברמה שאין נקודה בשמים בלי שובל של טיל. חבר שלי הגיע לאוטו ואמר 'יאללה בוא נעוף מפה'. תוך כדי הנסיעה למרכז היו נפילות לידנו ועצרנו ליד מיגונית באזור סעד.
"קצת צפונה מכפר עזה ראינו אופנוע ולידו מוטלת גופה. חשבנו שמישהו דרס אותו, לא דמיינו שיש חדירה. כשעצרנו לעזור לו ירו עלינו. ראינו שתי דמויות 30-20 מטר מאיתנו עם נשק M-16 ארוך. לקחנו פרסה במקום והרכב מאחורינו נכנס בנו ממש חזק, וכל זה עם שריקות של כדורים ברקע. הבנו שאנחנו לא יכולים להתקדם עם האוטו אז התחלנו לרוץ כשאנחנו מתכופפים ובורחים מהכדורים. זחלתי בטירוף עד שהגעתי לרכב השלישי בשיירה שנוצרה, הדלת הייתה פתוחה. החבר שלי נכנס לשם במקרה וגם מישהי שחטפה כדור בירך. הנהגת חילצה תוך כדי שיורים עלינו.
"התקשרתי למשטרה והרגשתי כאילו אני האדם הראשון שמדבר איתם. הם לא הבינו על מה אני מדבר. זה היה זר להם לחלוטין שאני מדבר על חדירת מחבלים וגופות ברחוב".
מתן, שאחיו היה במסיבת הטבע ונפצע, סיפר: "אחי במסיבה ברעים, הלכנו לעבוד שם אתמול בערב. ממה שאני יודע פגע פצמ"ר באוטו שלו. הוא נמצא עם עוד שלושה פצועים קשה. למיטב הבנתי יש מחבלים בסביבה ולכן אין לנו קשר רציף איתו".
"אני בדרך למסיבה לחלץ אותו, הוא נפגע בגב. יחסית לשלושת הפצועים האחרים הוא במצב קל", הוא אמר. "המשטרה לא עונה כבר שלוש שעות ואף אחד לא מגיע לנקודה, אז מבחינתנו אין לנו ברירה ואנחנו נוסעים לחלץ אותו".
מתן הוסיף: "אני רוצה לומר לכוחות הביטחון שכל חייל קרבי שעשה את הקו הזה, הוא לא מבין למה זה נראה ככה ולמה לא פורשים כוחות לנקודה הזו". הוא העביר ביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "עם כל הכבוד לשר הפיתות - שיתחיל לטפל בביטחון פה".
פצועים רבים הגיעו ממסיבת הטבע ברעים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחת מהם סיפרה: "שמענו 'מחבלים, מחבלים' וברחנו. בעלי ואני הלכנו לאיבוד באמצע שום מקום. הותקפנו מכל כיוון. העסק שם איבד שליטה, שוטר חטף לידי כדור ואמר לנו לרוץ. היינו ברווזים במטווח".