צוות ההגנה במשפט החוזר של רומן זדורוב, שמואשם ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין ב-2006, הגיש היום (חמישי) את סיכומיו בעל-פה בבית המשפט המחוזי בנצרת. "התיק הזה התחיל עקום, והוא נמשך עקום כל הזמן", אמר סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי.
הדיון הבוקר החל ב"הצגה" מצד הסנגור כלפי הטענות של התביעה מהדיון אתמול, ולפיהן עו"ד הלוי ערך בפוטושופ תמונות בסיכומים שהגיש בכתב לבית המשפט, וכי השתמש בביטויים חריגים כלפי אנשי המשטרה, התובעות במשפט הראשון ועוד.
עם תחילת הדיון, השופטים נזפו בסנגור על טענותיו שהפרקליטות שיתפה פעולה בחוסר יושר עם החוקרים - וציינו כי מדובר בלשון משתלחת. עו"ד הלוי הגיב: "אני עומד מאחורי זה, הם עצמו עיניים לאמירות ומעשים לא חוקיים. הם לא קשרו קשר פלילי, אבל אני סבור שהייתה כאן רשלנות. מי שמלווה את התיק היה צריך להבין שרומן חף מפשע ולא היה מקום להגיש כתב אישום".
2 צפייה בגלריה
 תאיר ראדה ורומן זדורוב
 תאיר ראדה ורומן זדורוב
תאיר ראדה ורומן זדורוב
(צילום: אפי שריר, שרון צור )
בחלק הראשון של הדיון טען הסנגור כי המדינה חזרה בה מאמירות שלה בעבר, כולל מאלו שהציגה לדבריו בבקשה שהוגשה בבית המשפט העליון למשפט חוזר. "יש הבדל עקרוני בין מה שמוטל על התביעה להציג בפני בית המשפט למה שמוטל על הנאשם. פה התהפכו היוצרות", אמר עו"ד הלוי. "הם עושים שבע פניות פרסה שסותרות את החובה שלהם על פי דין. התיק הזה התחיל עקום, והוא נמשך עקום כל הזמן".
בנימה פחות רצינית בחר הסנגור לצטט מערכון של הגשש החיוור והשווה את הפרקליטות לאוהדי בית"ר ירושלים. "אנחנו רוצים לקבוע מי יהיו השופטים, מה תהיה התוצאה ומה יהיה מזג האוויר, ואם לא - נשרוף את המועדון", ציטט הסנגור מהמערכון "אופסייד סטורי" שכתב יוסי בנאי בהשראת אפרים קישון.
ההתנצחויות בדיון בין עו"ד הלוי לתובעות לוו בקריאות ביניים של אילנה ראדה, אמה של תאיר, שהפטירה בכעס: "הם ממציאים עכשיו ראיות חדשות".
2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב, אילנה ראדה וירום הלוי
רומן זדורוב, אילנה ראדה וירום הלוי
אילנה ראדה בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
עו"ד הלוי התקשה להשיב לשאלות השופטים שביקשו לקבל הסבר על עדותו של זדורוב ולפיה המנוחה עלתה במדרגות כששיערה היה אסוף ומגולגל בלי גומייה.
הסנגור אמר שאינו זוכר את הציטוט, ואז השופטים ביקשו דווקא מהתביעה להבין מה משמעות אופן איסוף השיער, מכיוון שראדה נמצאה כששיערה פזור. התובעת עו"ד שרון הר ציון השיבה כי התיאר הספציפי, "שיער אסוף ללא גומייה", מתייחס לעדות חברתה של ראדה, שי מיקה יפרח, על הדרך שבה נהגה הקורבה לאסוף את שיערה.
השופט אשר קולה העיר: "אבל שי מיקה יפרח אמרה שהיא שיחקה לה בשיער, ולא אמרה שזו הייתה התסרוקת הספציפית באותו יום. הוא (זדורוב. א"ר) ניסה כל מיני תיאורים ובשני פרטים זה הצליח לו".
רומן זדורוב, אילנה ראדה וירום הלויעו"ד ירום הלוי צילום: אביהו שפירא
בדיון שנערך אתמול בסיכומי התביעה בעל-פה, הותקף עו"ד הלוי על-ידי צוות הפרקליטות על סגנון ההתבטאויות שלו, שכללו בין היתר אמירות כמו "שוטר שמנמן" על ניצב-משנה במשטרה, "נוכל" על מומחה משטרתי, ו"שקרן" על אזרח שהעיד במשפט החוזר.
התובעת עו"ד הר ציון אמרה: "ביקורת קשה צריכה להשמיע, אבל שימוש בלשון כזאת לא מכבדת את המשתמש בדברים ולא את האכסניה. דרך ארץ קדמה לתורה".

"פרקליטות שהיא יותר מהזיה"

אילנה ראדה אמרה מחוץ לדיון כי פנתה לפרקליט המדינה בקריאה "תוציא את החבר'ה שלך מהבור שהם נכנסים אליו", אולם לדבריה בקשתה לא נענתה. ראדה אמרה עוד: "עכשיו אני רוצה להניח להם, שימשיכו לשקוע - אין מי שיוציא אותם. זו מדינה שלצערי הרב ירדה לטמיון, זו מדינה שכבר לא דוברת אמת. פרקליטות שהיא יותר מהזיה, זה מה שקורה פה.
"אני אמשיך, ויש לנו עוד מלא דברים חדשים שאנחנו נחשוף אותם. כל מדינת ישראל היום רואה, שאין פה רק אמא בוכייה וצועקת אלא יש פה אמת אחת, שיש פה רוצחים - יותר מאחד - בזירה של תאיר, ואנחנו בעקבותיהם". ראדה הוסיפה כי המדינה העלימה מידע. "אחרי 16 שנה מתגלות ראיות חדשות, דברים שהסתירו, דברים שהעלימו מתוך התיק. שכל המדינה תדע".
עם סיום שלב הסיכומים יתפנו השופטים לכתיבת פסק הדין שצפוי להינתן אחרי החגים.